Gå til innhold

Problemer i 3d applikasjoner


Kfinn

Anbefalte innlegg

Har et aldri så lite problem når jeg starter spill på PC'en min nå. Når jeg startert spill som Raven Shield blir halve nedre del av skjermen helt sort mens øvre halvdel blir full av striper.

 

 

Det skjer med en gang jeg starter spillet og har akkurat begynt å skje (fungert fint frem til nå) Ikke har jeg installert noe spesielt i det siste heller.

 

 

Noen som har vært borte i noe lignende?

 

 

Specs

xp2800+

ASUS 9600xt

a7v600-x

1024 mb ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å bytte drivere til kortet. Kan også hende at det har kommet noen patcher til selve spillet som løser den type problemer.

 

Edit: Kan også være et varme problem, ta en titt og se om viften på kortet går...

Endret av MU26599
Lenke til kommentar

Joda, patcher og siste driver er ordnet. Det rare er når jeg starter spillet og trykker på "Print Screen" og limer dette inn i PhotoShop så er bildet helt fint... hmmm

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg får til det med driveren. Når jeg avinstallerer må jeg restarte. Når PC'en starter på nytt starter to selvfølgelig Windows å legge inn driveren på egenhånd. Dette klarer jeg ikke å stoppe (ikonet ned i hjørnet reagerer ikke når jeg klikker på den) og jeg lurer på om det er her problemet ligger.

 

Noen som har erfaring med å disable autoinstall av drivere i Win XP?

 

Viften går også for full fres (ligger på ca 40C)

Lenke til kommentar

Huff, nå begynner jeg å bli desperat. Har nå prøvd det meste av det meste, men jeg finner ikke ut av det. Jeg tror problemet er at jeg rett og slett leter på feil sted.

 

Er det noen andre som har noen forslag eller ideer?

 

Har sent mail til ASUS, men der tar ting tid...

 

Selv om noen av dere ikke er helt sikker på hva jeg skal gjøre så kom med et forslag uansett. Jeg trenger hjelp (ikke mentalt altså :laugh: ... eller? :roll: )

Lenke til kommentar

Det siste poenget det er godt. Det enseste som er rart er at det plutselig skjedde... Uansett så viser det seg at problemet blir borte ved bruk av vga-kabel. Er relativt sikker på at det er noe galt med kortet da det har vært litt [bøggete] siden jeg fikk det. Skal høre med asus og itbutikken

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vell, du kan jo gi XP noe å tenke på med sin autoinstall, kan bli vanskelig for XP å innstallere noe som ikke er der ;)

 

Rens opp grumset med Driver Cleaner, har kastet ut mange ATi og NV drivere med den, og jeg må vel skride til verket igjen nå hvis jeg skal spille Battlefield Vietnam.

 

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

Der er den, driver cleaner, funker fett, kan utryddet både HK drivere, skjermkort drivere også videre, men vær forsiktig men innstillingene slik at du ikke kaster ut HK drivere i samme slengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...