Gå til innhold

går det ann å lage kjøleblokker i tre?


Anbefalte innlegg

skulle gjerne lagd NB, GPU og CPU blokk... er det mulig å lage i tre, og evt. ha en kobberplate i bunn? tviler på det, men mitt andre spørsmål er om vanlige verktøy, det vil si borr og slikt kan drille i plexiglass?

 

design idè:

 

kjoling.JPG

 

er dette et greit design? noen som har forslag eller råd? er fullstendig, 100% noob, og om jeg må si det selv ganske dårlig til å håndtere verktøy... :) men entusiasme og kreativitet er jeg rik på :yes: alt av råd og eventuell kritikk blir jeg veldig glad for :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har ikke tenkt på at tre bløtner opp når det kommer i kontakt med vann over lengre tid..

derfor jeg spurte... mange tresorter som ligger i vann hele tiden

Ja, men det siver vann gjennom treverket, så det er uegnet til å bli brukt i kjøleblokker iallefall. :roll:

Lenke til kommentar
derfor jeg spurte... mange tresorter som ligger i vann hele tiden

Men de blir 'mettet' (vet ikke om noe bedre ord) med vann, og det ville nok dryppet ganske bra fra en slik blokk. Båter blir gjerne lakkert, men det er litt vanskelig å lakkere på innsiden av en blokk... Å lakkere på utsiden hadde ikke holdt.

 

Men plexi skal være bra, mange som har brukt det med stort hell.

Lenke til kommentar

Teak eller Mahogny er tresorten for deg, lakker du det i tillegg, eller oljer det inn, så burde det gå bra.

 

Men en bedre idé er å lage blokken ferdig først.. kobberbunn+kobberlokk/alu-lokk, og deretter lage et tredeksel..som du kan ha over, hvis det var trelooken du var ute etter da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...