Gå til innhold

Dårlig kvalitet ved overføring MiniDV--->PC?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen ;)

 

Jeg har et Sony HC20 kamera (Videokameraet) jeg bruker Pinnacle Video Studio 9 som capturing og redigeringsprog, og seff. firewire til overføring av data.

 

D jeg lurer på er oppløsningen som jeg får levert fra kameraet, jeg velger "Full DV Quality" og streamer over, med 0 frames loss. Men når jeg da ser på filmen som har blitt generert er den på bare 360*288 i størrelse, er dette korrekt? Jeg trodde den skulle bli mere som 720*576

D som skjer når jeg da konverterer filmen til f.eks DivX eller noe annet i 720*576, er at jeg får horisontale linjer på filmen, noe som ikke ser bra ut... :ermm:

 

Jeg har prøvde flere capture programmer, Microsoft movie maker osv, men d blir ikke bedre..

 

Specs på Pcn

Abit NF7S

AMD 2500XP

512 RAM

160 SATA harddisk

Radeon 9800 Pro

 

Håper noen kan gi svar på dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som at du gjør alt riktig, men oppløsningen skal bli 720*576. Se over innstillinger en gang til. Hvord stor blir filen. Skal Bli ca 13 GB per time hvis det er DV full quality. Men uansett så trenger ikke filmen å se bra ut i videoredigeringsprogrammet, de viser ofte bare preview kvalitet.

Lenke til kommentar

Ja, som han over her sier. Det virker som om du ser på preview video. Når du grabber fra kamera i Studio så ikke veld full quality DV. Velg low quality MPEG. så går du på edit og drar ned de klippene du vil ha i video timeline. Så går du til siste "make movie" og rendrer ut en AVI fil. Det er HER du velger siste og endelig kvalitet. Den vil så gå tilbake til kamera ditt og hente orginal video og rendre ut akkurat det du vil ha. Som regel er det ingen som kan filme en ferdig redigert film. Så derfor har du muligheten i studio 9 å redigere klipp, klippe klipp..velge bort klipp..osv.

 

Den prosessen som ligger under capture kaller jeg "indeksering". I mitt hode er det bare programet som indekserer alt innholdet på DV tapen så jeg kan jobbe videre med filmen. Som regel spiller mann inn alt for mye og VELDIG mye må klippes bort.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg overførte en film som var ca 40 Min lang, denne ble lagret på hardisken som xxx.avi direkte, før editing og rendering til andre formater.

Filem er ca 8 Gb stor oxo høres jo ut som "rett" størrelse? men når jeg åpner denne er den på 360*288. :hmm:

 

Jeg har kjørt hele løpet ut oxo med capture-> litt editing--> og rendering har prøvd masse forskjellige formater, men hvis jeg velger over 360*288 blir d sånne striper på filmen under bevegelse, noe som er veldig stygt.. :ermm:

 

Jeg forstår ikke hva som er galt! samme hvis jeg streamer direkte i XP (under min datamaskin og Sony DV enhet) da blir d sånne striper på filmen...

 

Takk for innspill, håper på flere :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...