Gå til innhold

Kraftig lukt etter et slag i bordet


Lundig

Anbefalte innlegg

Her om dagen når broren min spilte på min gamle maskin ble han litt sint og slo i bordet. Da ble skjermen svart og det luktet litt svidd.

Det første jeg tenkte var at skjermen var ødelagt, siden bildet ble svart. Så jeg testet den på min maskin. Det viste seg at den funket som den skulle.

Deretter tenkte jeg at det kanskje var PSU'en som var gått. Men jeg testet den på min maskin og alt funket som det skulle.

 

Når jeg har sjekket dette er jeg kommet fram til at det må være hovedkortet som er gåent. Når jeg kobler strøm til kortet lyser det grønne LED lyset. Men det er ingen reaksjon når jeg trykker på "ON" knappen.. Er det noen som har en v

 

Takker for alle svar :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LOL@ CS ppl :) ruffel LiKSoM.

 

menneh, sjekk den derre pluggen på Power On knappen. kanskje den løsna elns. eller sjekk de samme ledningene på HKet.

Har sjekka ledningene fra PSU til hovedkortet.. Power on knappen bakpå strømforsyningen?. Strømforsyningen virket jo på min pc så det må være noe annet ja.. :(

Lenke til kommentar

Beklager å si det, men denne tråden burde legges til i gullkorn ! ;)

 

Du får nesten bare fortsette å teste komponenter til du finner den som er ødelagt. Kan også være en god ide å se nøye på hver komponent, etter svi-merker... Så slipper du å sette en ødelagt komponent inn i din PC og kanskje ødelegge den.

 

 

<bare må si det>

Kanskje dere burde gå over til Unreal eller Quake ? :p

</bare må si det>

Lenke til kommentar
Beklager å si det, men denne tråden burde legges til i gullkorn ! ;)

 

Du får nesten bare fortsette å teste komponenter til du finner den som er ødelagt. Kan også være en god ide å se nøye på hver komponent, etter svi-merker... Så slipper du å sette en ødelagt komponent inn i din PC og kanskje ødelegge den.

 

 

<bare må si det>

Kanskje dere burde gå over til Unreal eller Quake ? :p

</bare må si det>

hehe!..

Jeg fant feilen. var nok hovedkortet som fikk seg en smell :).. Det var en beskyttelses plate for PCI sporene som havna innpå hovedkortet :)

Lenke til kommentar
LOL@ CS ppl :) ruffel LiKSoM.

 

menneh, sjekk den derre pluggen på Power On knappen. kanskje den løsna elns. eller sjekk de samme ledningene på HKet.

Har sjekka ledningene fra PSU til hovedkortet.. Power on knappen bakpå strømforsyningen?. Strømforsyningen virket jo på min pc så det må være noe annet ja.. :(

sjekk power-on led ledningen fra kabinettet (power on knappen) til hovedkortet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...