Gå til innhold

Min test av Siemens A50


Anbefalte innlegg

Brukervennelighet og grensesnitt:

 

Menyene i A50 er greie og logisk oppbygd, du blar deg nedover, akkurat som på de fleste nokia-telefoner, men jeg synes

fremdeles at Nokia har hakket bedre menyer og forstå seg på. Selvfølgelig er det lekende lett for

mobilvante folk som meg, men det er jo ikke akkurat folk som meg som er målgruppen heller. Alt føles litt rotete.

F. eks tastelåsen går jo opp hele tiden, men det som redder A50 her, som jeg synes gjør den overlegen

dens teknologiske likestilte brødre (dvs, f. eks Nokia 3330, SE T100), er de "magiske tastene" - greia går ut på

at du kan trykke ned en tast i ca. to sekunder, etter du har gjort det kan du legge inn en "snarvei" til f. eks "ny SMS" eller "Spill". Neste

gang du skal skrive en SMS, holder du bare den valgte tasten nede, wipps, så er det bare og skrive. – Genialt, hva?

 

Skjerm og taster:

 

Skjermen er helt grei - svart/hvit - med oppløsing på 101 ganger 65 piksler.

Tastene er egentlig helt greie, kan kanskje oppleves litt "glatte" ved svette fingrer, men siden de er passe store og middels avstand mellom hver tast får du greit nok tempo når du skriver SMS.

Ordboken (T9) er dessuten veldig bra. Du kan også legge til nye ord.

 

Funksjoner og Underholding.

 

A50 har ikke allverden av funksjoner men stiller med WAP, EMS og ordbok. Dessuten har A50, som en av heller få billigtelefoner, utgang for ekstern antenne.

Det følger med to spill som gir grei nok underholdning, det første heter skyt ballonger, greia går ut på at det hele tiden kommer opp nye ballonger i skjermen, du har et sikte som du skal skyte med. Riktig så morsomt faktisk, absolutt en av de bedre spillene for lavpris telefoner. Det andre spillet som følger med heter med heter stack atack, som er et helt OK spill, uten at det gjør for mye ut av seg. Begge to spillene er forøvrig helt standard-siemens-lavpristelefon-spill.

 

Du kan laste ned egne logoer og skjermbeskyttere - samt noen egne - enstemte - ringetoner.

Batteritiden er helt grei - den har en standby-tid på ca 250 timer, som forøvrig stemmer ganske bra.

 

Konklusjon:

 

A50 er et greit kjøp for førstegangsbrukere - men har du en telefon som Siemens C45 eller Nokia 3310/30, ser jeg liten grunn til og bytte. A50 er billig - og stiller deretter.

Har du noen hundrelapper ekstra ville jeg heller kjøpt en av dens storebrødre M50 eller C55.

- Men for all del, er du en som bare trenger en telefon til å ringe og skrive sms - da er A50 midt i blinken.

 

Bilder:

 

Siemensa50red.JPG

 

siemensa50red2.JPG

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fin test. :)

Som du sier, så passer den best for den yngre garder eller førstegangsbrukere, noe som jeg har merket, siden lillebroren min passer gankse bra til den, den har ikke for få eller for mange funksjoner.

Men jeg savner noen bilder, er det mulig å få tatt noen?

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

 

Men jeg savner noen bilder, er det mulig å få tatt noen?

 

Bilder? Jo bilder skal bli.. har noen meget uskarpe jeg tok for en stund siden, skal se om jeg se om jeg ikke greier og ta noen nye snart ;)

 

EDIT: Der var bildene på plass ja, men som sagt, kommer til og fjerne disse og legge inn nye senere ;)

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...