VeXx Skrevet 22. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2004 Hallais Jeg skal bestille plater (vinyler) for ca. 2000kr fra Nederland. Hva slags ekstraavgifter må jeg betale bortsett fra frakten ? Takker for svar Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2004 Alle ordre over 200 er vel pliktig 24% moms? Om du vil unngå det kan du be butikken i nederland sende som gave og/eller sette verdien av innholdet MYE lavere enn det er (for å unngå mye av momsen.) Du kan også be de sende i flere pakker. Tror jeg da... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2004 Hmm.. kan jo spørr om de kan sende den som gave. Jeg skal betale med VISA så da får vel ikke posten noe info om hvor mye jeg betaler eller? Kanskje jeg får en slags betalingsoversikt.. Så jeg "MÅ" betale 24% moms ? Anything else? Forbannade dumme lov, argh ¤%#¤% Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 22. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2004 (endret) Er dette en litt fishy nederlandsk platesjappe (nok av de) som selger clubmusikk osv. så tipper jeg de går med på gavesendingen, jeg. Endret 22. mai 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 23. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) Jeg skal betale med VISA så da får vel ikke posten noe info om hvor mye jeg betaler eller? Vel ja. På alle pakker som kommer fra utlandet står det en liten grønn lapp hvor det skal stå verdi, hva pakken inneholder (sånn ca) og så skal det krysses av om det er en gave, vareprøve, dokumenter, fra butikk/annet. De fleste mulighetene du har for å unngå moms har HalTan allerede nevnt. Men husk at gavemerkingen bare er gyldig opp til 1000,- Alt over det skal det betales moms på. Så er påskrevet verdi 2000,- og pakken merket som gave er du like langt. Endret 23. mai 2004 av Arctic Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 23. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 23. mai 2004 Anything else? Det kommer gjerne utleggsprovisjon for moms i tillegg. Dette er ca 100kr vanligvis, noe mindre hvis du fortoller selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå