Gå til innhold

Samsung SpinPoint S-ATA=Bråkebøtte!?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lest S-ATA testen her på hw.no, bestilte jeg meg en Samsung disk for en måneds tid siden. Grunnen til dette var at den skulle være stille. Jeg har en Aopen XCcube EZ65 (barebone) slik at jeg hører støy fra pcen en del mer enn ved et vanlig kabinett.

 

Jeg lurer rett og slett på om det er noe galt med hardisken min (eller om det er meg det er noe galt med) siden den bråker så fælt :cry: . Den suser alltid mye. Så mye at den overdøver psu vifta mi (som i følge produsenten ligger på 38 dB).

 

I tillegg til susinga knitrer det godt når den jobber.

 

Skal det være sånn? burde jeg sende disken i retur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 160 GB S-ata disk fra Samsung nå, og den er den mest stillegående disken jeg har hatt. Den er knapt hørbar selv når den jobber for fullt, Så jeg vil anta at det er noe galt med disken din dersom den bråker så mye som du sier.

Jeg har også en WD raptor, og den høres veldig godt i forhold til Samsung disken.

Lenke til kommentar

Kan dette skyldes resonans i kabinettet ditt? Jeg har to tilsvarende disker som er hengt opp i gummiknotter, og de er praktisk talt lydløse.

 

Hvis du tar ut disken av rammen og holder den i hånden (evt. legger den på en gummimatte, tykk bok eller annet 'dødt' materiale) mens den er tilkoplet, støyer den fortsatt da?

 

Hvis den gjør det, er det noe som ikke stemmer med spec. - denne disken skal kun 'hvisle' og knatringen ved seek skal knapt være hørbar, iallefall ikke være plagsom - det er returgrunn hvis du opplever noe annet.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Jeg har en 160 GB S-ata disk fra Samsung nå, og den er den mest stillegående disken jeg har hatt. Den er knapt hørbar selv når den jobber for fullt, Så jeg vil anta at det er noe galt med disken din dersom den bråker så mye som du sier.

Jeg har også en WD raptor, og den høres veldig godt i forhold til Samsung disken.

Hvor mye ga du får den samsung s-ata disken???

Lenke til kommentar
Hvis du tar ut disken av rammen og holder den i hånden (evt. legger den på en gummimatte, tykk bok eller annet 'dødt' materiale) mens den er tilkoplet, støyer den fortsatt da?

Takk for svar. Når jeg holder den i hånden eller liknene bråker den endel mindre når den jobber ja, men den suser selvfølgelig like mye som før.

 

Har tenkt på å henge den opp i et hjemmesnekra strikkoppheng inne i kabinettet, men somsagt; Susinga er problemet

 

Får vel sende en mail til komplett

Lenke til kommentar
Jeg har en 160 GB S-ata disk fra Samsung nå, og den er den mest stillegående disken jeg har hatt. Den er knapt hørbar selv når den jobber for fullt, Så jeg vil anta at det er noe galt med disken din dersom den bråker så mye som du sier.

Jeg har også en WD raptor, og den høres veldig godt i forhold til Samsung disken.

Hvor mye ga du får den samsung s-ata disken???

Veit ikke helt. Var med i pc-pakken jeg kjøpte...

 

Dagens laveste pris finner du ihvertfall her :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har fått ny disk tilsendt fra komplett, men DEN BRÅKER LIKE MYE!! Leste på linken i posten over at dette var et problem som flere kom over. Er virkelig en så elendig kvalitetskontroll på samsung-diskene? :hrm:

 

Når jeg holder øret mitt 1 cm unna disken når den er idel, så suser det like mye som når cdrommen min når den jobber for fullt. Jeg har 4 vifter i mitt kabinett, og hardisken er den som suser høyest! :cry:

 

Hva skal jeg gjøre? Sende den inn til komplett nok en gang og håpe på at den neste dem sender er stillegående? En ting er sikkert! ALDRI kjøp samsung disker igjen!!! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...