Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ruter/NAT


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har NGT med Netopia 3351. Plutselig en dag sluttet både FTP-serveren min og active i DC å fungere.. I og med at jeg får logget på FTP-serveren når jeg bruker den lokale IP'en går jeg utfra at det er noe med port-forwardingen i ruteren som ikke er som det skal.. eventuelt filteret.

 

Filteret har jo åpnet alt over 1023, samt at jeg har åpnet 21. Det fungerte helt fint før, og jeg kan ikke komme på noe jeg har gjort som kan være årsaken til at det ikke funker lenger...

 

Jeg kjører vanligvis zonealarm og, men den virket ikke selv om jeg skrudde den av..

 

Noen som har forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du fått ny IP kanskje? www.ipadresse.no

Jeg bruker DynDNS og DynDNS-Updater, og jeg har også forsøkt å skrive inn den (riktige) eksterne IP'en direkte i oDC og i FTP-klienten. Så dette er ikke problemet, men takk likevel

Endret av oro2
Lenke til kommentar

Det samme har skjedd med meg. Plutselig fungerte ikke active mode i et eller annet program jeg hadde, til tross for at alt stemte. Løsningen ble å slette oppsettet på de aktuelle portene og sette det opp på nytt. Da fungerte alt som det skulle igjen. Hmm.. mulig jeg tok i bruk et annet port område, men er ikke helt sikker på akkurat det.

 

Hvis det skulle være noe du lurer på angående Netopia og porter er dette en fin fin guide.

 

http://student.iu.hio.no/~s108343/netopia_old/index.html

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...