Gå til innhold

Min side (flere stiler), kommentarer ?


Anbefalte innlegg

hepp, har nå en stund herjet og ordnet med siden min,

og jeg lurte på egentlig hva dere andre som driver med det samme syntes.

 

EDIT: fordel å ta med siden, http://arthoz.kosebamse.net

 

info!

siden er XHTML 1.0 Strict CSS(+php og mysql), og er validert, på alle utenom 1 side (?id=gallery&page4), siden har 5 styles, hvor jeg vil ha kommentarer på alle, hva er bra, hva kunne vært bedre, og hva som er elendig.

jeg vil egentlig ikke ha så mye kommentarer på innholdet, ettersom det ikke er spesielt bra, eller mye

(poll'n som loades, men ikke vises, er ment å være sånn, til jeg får ordna den.)

 

egne meninger om stilene:

style1 & 2: egentlig ikke spesielt pent, men det er ryddig, og de fleste burde kunne skje hva som foregår, mest for å enkelt se hva som er hvor

 

style3: liker denne egentlig minst, men mange syns denne stilen var best på gamle siden min, så jeg tok den med for de som evnt ville ha den.

 

style4: min yndling, husker ikke hvilken side jeg "herma" etter, men den ble iallefall sånn, og jeg liker det, veldig.

 

style5: en ny en, bare for å gjøre det annerledes, jeg elsker fargevalget, men er ikke helt betatt av scrollen i content-div'n, men som sagt, annerledes, denne vil trolig bli borte når poll'n kommer på plass, galleriet ser også rart ut i det vinduet, jeg er lat. sorry.

 

En ting. Kom gjerne med forslag til hva slags innhold jeg kan ha på siden, jeg har ingen anelse, utenom den "sites that suck" siden(ikke bry dere om den som er nå, skrev den fort, og har ikke ordna den skikkelig)

 

alle stilene burde fungere fint med mozilla (firefox), IE6, Opera 7.*, Konqueror og safari 1.2.

hvordan det er med eldre browsere har jeg ingen anelse, ettersom jeg ikke har tilgang på en windowspc jeg kan installere eldre browsere på. (finn gjerne feil, og si hva de er, og en eventuell fiks på det)

 

(bruker btw cookies til å lagre hvilken stil som er valgt, og litt andre småting.)

 

håper iallefall jeg ikke har gjort noe som er grusomt elendig :hmm:

 

(bra koding og innhold gir deg bra resultat på diverse søk på google, ligger høyt oppe på arthoz og kosebamse. som er hva jeg skal være høyt oppe på(skiftes evnt senere)

Endret av arthoz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stil 4 er definitivt best, og stil 5 var også ganske OK. De andre sugde.. Stygge farger, men enkelt oppsett.

 

Generelt:

+ Oversiktlig

+ Pent standardtema

+ Temaskifte-mulighet med cookies! :yes: (det har jeg også på hjemmesiden min :p )

+ Innhold

 

- Liker dårlig noen av de gradient'ene du bruker

- Blir litt "plain" (lite markering av overskrifter, etc. (der er forresten tema 5 best))

- Vanskelig å få øye på linker i standardtemaet (underline?)

- Tomt, flere grafiske elementer?

- Tema 2 bøller med menyen i IE6 her.. (den glir inn i teksten i body'en)

 

En helt OK side, mellom "midt på treet" og "bra".

 

edit: FÅ BORT FORBANNA COPYRIGHT-NOTIS (avskyr sånne på alt som har med hjemmesider å gjøre.. det er ultra-harry..) (IMO)

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

da har jeg endelig fått litt ork, så jeg har ordnet på standard-stilen, sånn at det skal være lettere å skille mellom ting, håper jeg, jeg ordnet også linkene, så de synes (jeg har tenkt på det lenge, men er ekstremt lat av meg.)

 

og, jeg fjernet også copyright notisen. brukt den av gammel vane, puttet dit annen enkel tekst. håper det faller bedre i smak, lokaltog

 

og jeg er enig med at gradientene(iallefall på stil 3) er litt uheldige, men folk likte de(sa de da.), og jeg liker ikke gimp, så da forblir det sånn.

 

Og ja, det er ganske tomt for grafikk(galleriet er unntaket), og som jeg sa, jeg liker ikke gimp, så jeg orker ikke lage noe smart noe (om jeg hadde klart/hatt kreativitet til det), og litt fordi da blir det mere som må hentes. jeg liker at det er raskt, lett og enkelt :p

 

har også notert ned at det er feil på stil 3(var den du mente, ikkesant?, var den som viste feil her iallefall), men har ikke gjort noe med den enda, fordi jeg er som sagt lat, og orker ikke løpe opp og ned trappa for å sjekke om ting virker)

 

(stil 1 og 2 er vel mer ment som en base. kanskje jeg skal fjerne de?)

 

til slutt, takk for fin-fin kommentar, lokaltog [OT]veldig fin hat-liste du har forresten[/OT]

Lenke til kommentar

Hvis du har hatt som mål å lage en enkel og (delvis) oversiktlig side, så har du lykkes. Men kanskje det ble litt vel enkelt?

 

Du skal ha et stort pluss i boka siden du har tatt deg tid til å lage alternative stiler, noe som jeg også tror brukerene dine vil like. Flotters!

 

Koden din var også relativt ryddig, men det hadde vært fint (syns jeg da) med litt mer spacing mellom de forskjellige div-ene, og kanskje noen kommentarer?

 

Når det kommer til stilarket, så bør du ikke oppgi font-størrelse i absolutte eninger, men heller i relative som em eller %(prosent)

 

Hadde heller ikke skadet hvis du hadde hatt litt større font på headings, det blir litt liten markering sånn som det er nå.

 

Det var del alt jeg hadde og si. :)

Lenke til kommentar

En ganske stor forbedring fra den versjonen jeg så sist!

+ Lettere å se nyhetene og linkene nå!

 

Når du nevner det tror jeg det hadde vært veldig lurt å fjerne de to øverste temaene, de var virkelig grelle.. Og på tema 5 (What's This?) så begynte jeg å lure på om det var en slags guide-side for hva Page Styles var for noe.. skifte navn? ;)

 

Innholdsområdet på tema 5 er også noe lite, blir mye scrolling for å lese der..

 

Tror hovedtemaet var bedre nå enn jeg kan huske fra det forrige, er det mer kontraster eller noe der nå? På skjermen min (LCD) så ser det ut som om du har blingsa på fargene! Bakgrunnen ser lyyys turkis ut, mens resten av temaet liksom er blågrått.. Prøv å skifte fargen til ren lys grå isteden for lys turkisgrå, som ikke ser helt bra ut..

Lenke til kommentar

To ting går igjen på alle stilene:

- nyhetsdelen preges av uryddighet

- de er for enkle.

 

Du må ordne skrifttypen på nyhetsdelen. Den er ikke leselig.

Prøv også å få til en mer visuell side. Slik som den er nå, fremstår den som framstilling av tekst ordnet i fargede spalter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...