Gå til innhold

Lyd til spilling


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skal kjøpe høyttalere (og evt. lydkort) som primært skal brukes til spill som Far Cry og BF Vietnam. Hovedkortet (ASUS K8V SE Deluxe) har onboard utganger basert på SoundMAXs opplegg for digitallyd (ADI AD 1980 SoundMAX 6-channel audio Codec support for S/PDIF out interface).

 

Det jeg er usikker på er om dette er 'godt nok' for knall lyd, eller om jeg må kjøpe et lydkort. Her kommer dere inn...

 

Jeg bør nevne at jeg har testet Logitech X620 (6.1 system) uten at jeg ble imponert. Mulig jeg bør ta til takke med et 2.1 system.

 

Hvis det som er onboard duger, hvilke høyttalere anbefaler dere?

 

Dersom lydkort må kjøpes, hvilket lydkort og hvilke høttalere?

 

Maks pris totalt er rundt 1000 kroner.

 

På forhånd takk!

Endret av Futelva
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil bruke mer enn 1000 kr totalt for å få god lyd så vil jeg nok si at det onboard lydkortet er tilstrekkelig. Kan desverre ikke anbefale deg noen høytalere til 1000 kr. Jeg har et Creative 6.1 sett til en tusing, men det er ikke mye å skryte av. Kanskje Logitech kan tilby noe bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen,

 

beklager å 'toppe' denne henvendelsen, men jeg har nå bestemt meg for høyttalere. Jeg kommer enten til å kjøpe

 

Creative Megaworks 250THX, 2.1

 

eller

 

Logitech Z-2200 Høyttalere 2.1

 

Prisen er omtrent lik, det samme med ytelsen.

 

Mitt spørsmål er:

Holder mitt onboard 'lydutgangsanlegg' (se over) eller må/bør jeg kjøpe et dedikert lydkort?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...