Gå til innhold

Hvor lenge varer pcen min?


Anbefalte innlegg

Jeg har netopp kjøpt ny pc. Jeg kjøpte socket A. Men jeg er ikke sikker på om jeg gjorde det rette. Nå har jo det ny 64-bit systemet kommet. Jeg lurer på hvor lenge pc varer. Jeg har

 

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5

 

Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

AMD CPU Athlon XP 2800 2.075GHz Socket A

 

Connect3d VGA-Card Radeon 9600XT 128MB AGP DVI TV-Out Retail

 

Takker for alle Svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke gjort et dårlig valg etter min mening.

 

Det er vits å investere i 64 bits system med mindre du virkelig må/vil ha det. Dette er grunnet dårlig ram og få programmer er skrevet for 64bit prossessorer. Jeg har liknende system og kjøpte mitt i desember 2003. Det er dyrt i lengden å alltid ha top-of-the-line utstyr. Kommer alltid noe nytt, pci-express, 64-bit, s-ata, agp 8x for å nevne noe.

Lenke til kommentar
Du har ikke gjort et dårlig valg etter min mening.

 

Det er vits å investere i 64 bits system med mindre du virkelig må/vil ha det. Dette er grunnet dårlig ram og få programmer er skrevet for 64bit prossessorer. Jeg har liknende system og kjøpte mitt i desember 2003. Det er dyrt i lengden å alltid ha top-of-the-line utstyr. Kommer alltid noe nytt, pci-express, 64-bit, s-ata, agp 8x for å nevne noe.

Men så er jo AMD 64-bit prossesorene hybrid CPU-er sånn at de yter alt på 32-bits OS og 10-15% mer på 64-bits OS. Skyt meg hvis jeg tar feil :p

Lenke til kommentar
Du har ikke gjort et dårlig valg etter min mening.

 

Det er vits å investere i 64 bits system med mindre du virkelig må/vil ha det. Dette er grunnet dårlig ram og få programmer er skrevet for 64bit prossessorer. Jeg har liknende system og kjøpte mitt i desember 2003. Det er dyrt i lengden å alltid ha top-of-the-line utstyr. Kommer alltid noe nytt, pci-express, 64-bit, s-ata, agp 8x for å nevne noe.

Men så er jo AMD 64-bit prossesorene hybrid CPU-er sånn at de yter alt på 32-bits OS og 10-15% mer på 64-bits OS. Skyt meg hvis jeg tar feil :p

Skal ikke skyte deg. Det du sier er riktig. AMD sine prosessorer er bakoverkompatibel til 32bit imotsetning til Intel sin emulering av 32bit prosessering. Har jeg forklart dette riktig? Nå koster en 3000+ 64 bits prosessor cirka 700 kr mer enn en 3000+ 32 bit. I tillegg må du også ha ddr2 minne som koster skjorta (ivertfall med tanke på ytelse).

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar

Er ganske enig i mange over. Men det er selvfølgelig avhengig av hva du bruker pc'en til.

 

Når det gjelder spilling så har jeg aldri sett spill som har minimumskrav på f.eks P4 3.0 GHz eller Athlon XP 3200+ eller lignende. Da er det skjermkortet som er viktigst. Men hvis du oppgraderer alt "rundt" cpu og hk vil den vare en stund. Det vil si at du legger i mer og bedre RAM, kjøper nytt skjermkort, kjøper bedre harddisker osv osv og til slutt når du ser at det ikke er mer å oppgradere og du trenger mer ytelse, først DA kan du skifte HK og CPU. Men da sitter du kanskje med et godt kabinett, godt med harddiskplass og kanskje en DVD-brenner av høy kvalitet og muligens et rått skjermkort, så overgangen blir ikke nødvendigvis dyr.

 

Et eksempel er min forrige pc som jeg tør si varte i 4 år og taklet de fleste spillene fint. Det var en Athlon 800MHz. Jeg begynte med 128 MB SDRAM men før jeg kjøpte meg ny pc, hadde den 768 som var maks av det den kunne ha. Jeg begynte med 20 GB 5400rpm disk, men før jeg kjøpte meg ny pc hadde den 2x 80 GB 7200rpm disker. Jeg begynte med GF2mx og før jeg kjøpte meg ny pc hadde den GF4 Ti4600. Begynte med 8x CD-brenner --> 52x cd-brenner. OSV OSV... Oppgradering hjelper :D

Endret av Lex-Icon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...