Gå til innhold

Slette alle mapper og filer og dens underkataloger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget et loginscript som sørger for å slette mappen d:\temp og c:\temp med kommandoen del /s /q temp (for både c: og d:). Men den sletter likevel ikke undermapper, kun dens filer. Hvordan fjerner jeg mappen temp og alle ens undermapper i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har laget et loginscript som sørger for å slette mappen d:\temp og c:\temp med kommandoen del /s /q temp (for både c: og d:). Men den sletter likevel ikke undermapper, kun dens filer. Hvordan fjerner jeg mappen temp og alle ens undermapper i tillegg?

bruker du temp\*.* så skal den vel ta alt under?

Skrevet
må vel bruke 'rmdir' for å slette kataloger...og de må være tomme.

Skal ikke være nødvendig. Skal funke fint med f.eks del c:\temp\*.* /s /q såvidt jeg vet..

Skrevet

Er noen filer/dirs hidden eller read only i underkataloger går vel en slik del kommando dårlig .

Da kan du prøve med en attrib -H -R c:\temp /S /D foran del kommandoen .

Skrevet
Er noen filer/dirs hidden eller read only i underkataloger går vel en slik del kommando dårlig .

Da kan du prøve med en attrib -H -R c:\temp /S /D foran del kommandoen .

Jepp.. det er nok riktig. Godt poeng :)

Skrevet (endret)
'rmdir temp/s/q' fungerer

'del' tar ikke kataloger...slik jeg husker det i alle fall

Rmdir kan nok også brukes til å knekke underkataloger. Her finnes info om både del og rmdir: http://www.microsoft.com/resources/documen.../en-us/del.mspx

Det kan nok tenkes at del katalognavn\*.* ikke virket tidligere, det skal jeg ikke uttale meg om, men såvidt jeg vet fungerer den fint nå.

Endret av Carnifex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...