Gå til innhold

Umulig å finne harddisken

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har en Western Digital disk som jeg har hatt i en god del måneder. Disken har fungert helt perfekt, inntil jeg for noen dager siden skulle flytte alle filene fra disken til en annen WD disk.

Jeg satte begge diskene inn i maskinen min, startet overføringen og etter at jeg kom tilbake fra middag hadde det kommet opp en feilmelding. (Feilmeldingen hadde ingenting med overføringen å gjøre. Maskinen måtte bare rebootes. Ut ifra hva jeg kan om PC-er burde vel da bare overføringen stoppes og filene blir liggende der de er. Eller hva?)

Når jeg idag putter disken inn i maskinen nekter maskinen min å finne noen disker på IDE kontrolleren. Den finner absolutt ingen ting. (Selv om jeg har 3 fint fungerende disker i maskinen). Så fort jeg tar ut den korrupte disken finner den de andre.

Hva kan dette skyldes? Er det noe galt med bootsektoren? Forslag? Tips?

På forhånd takk! :)

Endret av Matsi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd om BIOS finner disken når bare den er tilkoplet ? Evt satt den i en annen maskin for å se om den blir funnet der.

Sist jeg hadde slike problemer var det en død disk....

Skrevet

Jumperen er riktig stilt inn, og jeg har ikke overklokket noe.

Det er og blir ett mysterium. Ja, ok - disken kan være død. Men hvorfor? En disk skal da ikke bare dø av å overføre noen filer. Det er imot all logikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...