Gå til innhold

Stilleste PSU


Anbefalte innlegg

Hvilken PSU er den stilleste. Det virker som om det er mange merker som skryter av silent og quiet osv osv, men hvilke PSU(er) innfrir virkelig på dette området?

 

Hører mye godt om MIST serien. er det andre som kanskje er bedre?

 

tips med link mottas med stor takk!

 

EDIT: Sorry! Postet feil plass.

Endret av Vectrex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE (JEG76 @ 18/05/2004 : 19:09)

SÅ DERE POSTEN MIN????

 

NorthQ: 12 - 17dB! 

 

 

northQ er jo Q-tec kvalitet da... tror noe mer holdbart var et ønske...

 

 

kanskje ikke så dårlig som q-tec men nesten!

 

og 12 - 17 db tror jeg er feil etter hva jeg har lest... tror denne skulle være 20 - 25 db...

Lenke til kommentar

Er det NOEN som har belegg for å si at Q-tec og NorthQ er av dårlig kvalitet? Eller har dere hørt om en som har fått et dårlig eksemplar og generaliserer dette? Greit nok at q-tec kan bråke litt, men såvidt jeg vet, så er samtlige som har kommet med poster om NorthQ (som faktisk har denne strømforsyningen), sagt at dette er en ganske god strømforsyning som ikke bråker. (De med NorthQ-forsyning kan evt. korrigere meg her :) )

 

Og 20-25dB? Kanskje på det måleoppsettet de brukte under testen! Men det er kanskje ikke sikkert at de har brukt standardisert oppsett for lydmåling (som spesifierer plassering av målemikrofon ++ for å kunne sammenligne)

 

Virker som om folk her på forumet sluker enhver negativ ting som en eller annen uheldig unge har sagt om et produkt, slik at de kan overflyte forumet med ubegrunnet vissvass!

 

Hadde vært litt kjekt med litt mer kritisk lesning av erfaringer og "erfaringer". Tester også, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Jeg har Q-tek 550w, den er stabil på mitt system.

Men den bråker jo noe helt vannvittig, det er den eneste grunnen jeg ikke ville anbefalt denne til noen.

Men er man døv, er det bare å kjøre på :devil:

 

 

 

Spec som psu driver:

3000XP64

2x512 Geil 3200

1xRaptor 10000

1x120Gb 7200

1x200Gb 7200

9800pro

Dvd rw+-

Floppy

3 vifter

2 pci kort

Går så ei kula :thumbs:

Lenke til kommentar

PSU'ene fra Tagan er meget stillegående. Har en på 480 Watt selv, og det er den mest stillegående PSU'en med vifter jeg har hatt, enda mindre støy enn fra Mist sin på 350 Watt. Det er to vifter i den, men ved lave belastninger (dvs. normal bruk for meg) går bare den ene. Har også forsøkt vifteløse fra SilentMaxx, men de gikk raskt i stykker. Noe av problemet med svært stillegående PSU'er er at de forutsetter god kabinettkjøling i tillegg. På Tagan sine hjemmesider skriver de at PSU'ene deres ikke er ment å kjøle kabinettet. Dermed bør man ha en kabinettvifte i tillegg, med mindre den også er meget stillegående går "vinninga opp i spinninga".

 

Den Tagan jeg har, fikk jeg for bare noen dager siden. Defor kan jeg ikke gi noen bastante konklusjoner på kvaliteten, men den har fått svært gode testresultater, bl.a. bedre enn Antec i sammenligningstest. Hvordan den høres ut når begge viftene går, vet jeg heller ikke. Hvis du kjøper en med kapasitet godt over normalt behov, f.eks. 480 Watt, er sjansene gode for at den går med én vifte på lavt turtall i de fleste tilfeller.

 

Tagan får du kjøpt hos Mpx

Lenke til kommentar
SÅ DERE POSTEN MIN????

 

NorthQ: 12 - 17dB!

northQ er jo Q-tec kvalitet da... tror noe mer holdbart var et ønske...

Så lenge dette ikke er "allment kjent" mener jeg du burde bevise ditt utsagn!

 

Ok, Q-tec er nokså "allment kjent" at ikke akkurat er det beste....

 

... synes det er for enkelt å slenge ut slike påstander!

 

EDIT: BaronKanon har vist allerede komentert dette :blush:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar
Jeg har Q-tek 550w, den er stabil på mitt system.

Men den bråker jo noe helt vannvittig, det er den eneste grunnen jeg ikke ville anbefalt denne til noen.

Men er man døv, er det bare å kjøre på  :devil:

 

 

 

Spec som psu driver:

3000XP64

2x512 Geil 3200

1xRaptor 10000

1x120Gb 7200

1x200Gb 7200

9800pro

Dvd rw+-

Floppy

3 vifter

2 pci kort

Går så ei kula :thumbs:

 

 

Har lest en del gode tester om de "tungvekterene" til Q-tec

 

De får en del skryt for ytelsen kontra pris, men støy trekker alltid ned

 

 

EDIT:

Test av NorthQ her! ... samme som nevnt over men med neonlys :thumbdown:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

NorthQ PSUen så jo fin-fin ut den!

 

Noen som vet støynivå på MIST sine forsyninger med to vifter? Synes det blir litt i minste laget med en på 350W (den eneste med 120mm vifte), selv om jeg har på følelsen den bråker mindre enn resten av sortimentet med to vifter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...