Gå til innhold

Ny pc men.. ikke bilde :|


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde lignande problem på første pc'n ej satte sammen, viste sej at lydkort kom i konflikt med onboard lydkort :roll: men prøv å reset c-mos (eller va d en er som man rester på hovedkorte :blush: ) så instaler kun nødvendig hardware, (minne, skjermkort, cpu, harddisk og eventuelt floppy/cd-rom). Funket ihvertfall for meg, fekk da deaktivert onboard system som kom i konflikt med annen hardware :thumbup:

Lenke til kommentar
muhahaha!!

 

prøv å resete biosen, er dine deler nye? brukte? hvis de er brukte, har du brukt dem? skifta skjerm kort?  ting i biosen kan ødelege for din oppstart, reset biosen (ta ut batteriet i et par sekunder set den på, ;)

Slenger meg på der ja.......

 

EDIT: Leif

Endret av Zjaxy
Lenke til kommentar

highlander, de derre gullfarga avstandsskruene er bare viktige å fjerne dersom de står et sted hvor du IKKE kan se de gjennom hull i hovedkortet. Og om de står et sted hvor du kan se de gjennom hull i hovedkortet, skru en skrue der - det er det de er der for.

 

Koble fra all hardware og test kun med CPU, RAM og Skjermkort. Ta ut disse delene og sett de på plass igjen og VÆR HELT SIKKER PÅ at de blir satt på plass riktig å HELT NED I SPORET enheten skal passe i. Koble til kjøler og vifte på CPU og selvfølgelig strøm til skjermkortet.

 

Reset BIOS (CMOS) med jumperen (som det står om i bruksanvisningen til hovedkortet) og prøv å start igjen.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Går viftene?? starter alt inne i maskina?

viss det gjør det er det cpu'en din som er føkt, kansje rammen og, men det er mindre realistisk siden det er vanskiligere å ødelegge den..

Er null problem og svi av en ram brikke :laugh:

 

trådastarter: ta ut ram brikken(e) og sett de inn igjen skikkelig, gjør samme med cpu skjekk at ikke kjølern er skjevt på eller cpu har blitt brent.

Lenke til kommentar

Jeg har selv dette problemet har prøvd alt.

 

Starter pcen og skjermen er svart, prøvde en ny cpu og da funket det. Testet cpu som ikke funket på en annen pc, og da funket den også.

 

Så plutslig etter 1 1/2 år så vil ikke cpu passe på min hovedkort. Gud veit hva det er.

Lenke til kommentar

Hmmmm. Du har satt RAMen feil. I manualen står det at du skal starte med å putte inn ram brikkene fra slot 3 og så nedover.

 

Jeg synes det er veldig godt gjort å greie å kortslutte det kortet der. Med skruer ivertfall. Alt gikk fint hos meg. Satte sammen en pc med samme kort for 14 dager siden.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme problem for 4 dage siden....

Rekner med du ikke kommer inn på biosen heller etter det jeg har lest?

 

Det som var feil med meg var at ene pinnen på cpu var ørlitte grann bøyd, så jeg fikk den ikke helt på plass.... merka det ikke med det samme for jeg klarte å feste den.... Men prøv å ta den ut å lirk den på plass til du er 100% sikker på at den sitter som den skal.....

Og er du siker på at HK takler bushastigheten? (Selv om de fleste cpu klokker seg ned selv...) Og at du har rett prosessor.... Ellerat du f-eks har en prescott cpu som ikke hk tåler....

 

Prøv med bare en ram brikke først... i slot 1

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Går viftene?? starter alt inne i maskina?

viss det gjør det er det cpu'en din som er føkt, kansje rammen og, men det er mindre realistisk siden det er vanskiligere å ødelegge den..

Er null problem og svi av en ram brikke :laugh:

 

trådastarter: ta ut ram brikken(e) og sett de inn igjen skikkelig, gjør samme med cpu skjekk at ikke kjølern er skjevt på eller cpu har blitt brent.

Ja vist man går inn for det ja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...