Gå til innhold

X600, bugs i softwaren ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Når jeg har mottatt en samtale på min X600 og oppringeren har lagt på i motsatt ende, fortsetter mobilen og være koblet til nettet. Oppringeren oppdaget dette da han skulle foreta en ny samtale, men når han tok av røret kunne han høre samtaler som foregikk i rommet hvor mobilen min lå.

 

Skal ikke mobilen bryte samtalen når det blir lagt på i motsatt ende ?

 

mrmattis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen...

 

Har testet litt her nå, og det ser ut som om telefonen ikke bryter samtalen når det er ringt ut fra mobiltelefonen. Dvs. at hvis jeg ringer opp hustelefonen og svarer/legger på via hustelefonen, så er mobilen fremdeles oppkoblet. Aktiverer jeg hustelefonen, så er samtalen fremdeles åpen.

 

Skal mobiltelefonen bryte samtalen når det legges på i motsatt ende, når det er mobiltelefonen som har "startet samtalen" ?

 

mrmattis

Lenke til kommentar
Hei igjen...

 

Har testet litt her nå, og det ser ut som om telefonen ikke bryter samtalen når det er ringt ut fra mobiltelefonen. Dvs. at hvis jeg ringer opp hustelefonen og svarer/legger på via hustelefonen, så er mobilen fremdeles oppkoblet. Aktiverer jeg hustelefonen, så er samtalen fremdeles åpen.

 

Skal mobiltelefonen bryte samtalen når det legges på i motsatt ende, når det er mobiltelefonen som har "startet samtalen" ?

 

mrmattis

Hvis det er en analog telefon du ringer til tror jeg ikke mobiltelefonen får noe signal om at den andre parten har lagt på. Derfor blir ikke samtalen brutt.

 

Hvis du ringer til et hjem med analog telefon kan de ta telefonen, si "vent litt jeg bytter telefon" og så legge på røret og ta opp en annen uten at samtalen er brutt. Dette tilsier vel da at mobilen ikke skal legge på når den ringer analog hjemtelefon.

 

Hvordan det er med ISDN vet jeg ikke i og med at jeg ikke har ISDN... Det blir vel noe litt annet der, i og med at man da har to linjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...