Gå til innhold

Backup av DVD_ 1 til 1 ?


Anbefalte innlegg

Flere tråder om dette temaet, men

 

Tenkte å legge noe kopi av filmene mine på hardisken til jeg får meg en brenner.

 

Da jeg ikke har skaffet meg en DVD brenner men kommer til å kjøpe en brenner når 2 lags brennere kommer på markedet

 

Jeg har kikket litt på et par program

 

dvdfab og DVD Decrypter

 

Saken er at jeg ønsker å kunne velge om jeg vil ha med menyer og at jeg kan fjerne det jeg selv ønsker ikke trenger være med, eller alt om det trengs :)

 

Det fine med DVDfab som dem selv påstår på siden er at programet tar en perfekt kopi av dvd`en noe jeg også ønsker, altså ikke noe komprimering av kvalitets tap, desverre gjør programet det om sån at jeg får brent det ut på 2stk plater når jeg ønsker å velge alt som er på plata , noe jeg ikke ønsker.

 

DVD decrypter er vel like god men jeg får da ikke med noen menyer.

 

Så finnest det et program i dag som koppierer hele DVD plata sån at det kan brennes til en plate, eller må jeg vente en stund enda ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med DVD decrypter så kan du også ta en 100% kopi enkelt som beholder alle menyene dine. Bruker det selv, bare velg at du skal lage en iso fil og lagre til harddisk. Hvis du bruker fat32 så velger du at filen skal splittes på 4GB, du får da to filer, men disse brennes til en fil når du får deg en dual layer brenner. Har du NTFS så trenger du ikke å spiltte opp filen da denne støtter filer som er større enn 4 GB :thumbup:

Lenke til kommentar

Synest å lese at DVD decrypter ikke tok med menyer da.

 

Får prøve å se med dette programet,

 

prøvd en test med dvdfab istad og det fungerte ypperlig dette, var ganske så kjapt, regner med at DVd Decryper er tilnærmende like kjapt

 

Kjører foresten NTFS

 

 

Får også at min Harman Kardon spiller som jeg har i stua tar brennbare dual plater

 

 

 

Uasnett skal jeg prøve tipset ditt :)

Endret av Abits
Lenke til kommentar
Mener du at din H/K spiller tar dual layer plater? Leste noe om at vanlige dvd spillere ikke gjør det. Du kan forresten bruke dvdshrink til å ta backup av dine filmer. Med eller uten komprimering.

Ehh

 

Filmene en får kjøpt i butikken er da i 2 lags vel ?

Lenke til kommentar
Mener du at din H/K spiller tar dual layer plater? Leste noe om at vanlige dvd spillere ikke gjør det. Du kan forresten bruke dvdshrink til å ta backup av dine filmer. Med eller uten komprimering.

De aller fleste originale DVD plater som du kjøper i butikken er to-lags. Inntil nylig har det ikke vært mulig å kjøpe DVD brennere for to lags DVD'er. De er også ganske dyre inntil videre.

 

Det DVDShrink gjør er ganske genialt. Har du en tolags DVD som du vil ta backup av på ett lag, kan du velge å komprimere filmen ned til ett lag slik at du kan brenne den med en vanlig DVD brenner, eller du kan velge å fjerne lydspor, undertekster, ekstramateriale for å få filmen minst mulig komprimert. Man kan også velge å komprimere ekstramaterialet mer enn filmen. Alternativt kan man velge "re-author" og dra filmen over i ett nytt vindu. Da får du KUN med filmen, og kan samtidig fjerne de lydspor og undertekster du ikke behøver. Det fører til minst mulig kompresjon, og best mulig kvalitet du kan få på den filmen på ett lag.

 

Jeg har tatt backup av noen av DVD filmene mine (de jeg liker best), og selv om kvaliteten på filmen er helt nede på 60 prosent, ser jeg ikke store forskjellen på den og originalen.

 

Så litt info fra moderator-Afseth : Merk at disse programmene KUN skal brukes til å lage backup av egne DVD filmer. Blir det lagt ut info i denne tråden som klart omhandler piratkopiering, vil den bli stengt.

Lenke til kommentar

litt info om Dual Layer:

 

Brennerene kommer i Juni/juli.

 

Platene kommer i Juli/augsut, forventet utsalgspris: 100-150 kroner pr plate. Ventes å synke til rundt 50 kr platen rundt juletider.

 

kun 2.4x DVD+R så langt - 45 minutter å brenne en full plate. 4x kommer tidlig neste år - ca 30min pr plate i brennetid.

 

Plater brent som DVD+R DL virker på ca 15-20% av alle stuespillere!!!!

 

Plater brent som DVD-ROM virker på ca 70% av alle stuespillere. Så pass på at du kjøper en brenner som støtter å brenne dual layer plater som DVD-ROM, ellers vil du få problemer med avspilling.

Lenke til kommentar

Enig med Afseth...Selv om man krymper de forholdsvis kraftig vil kvaliteten være fullt akseptabel.

Hvis man opplever hakking eller andre ubehageligheter skyldes det ofte dårlig dvdr kvalitet og ikke krympingen.

 

Så jeg ser ingen grunn til å mase med dual layer enda...

Lenke til kommentar
Plater brent som DVD-ROM virker på ca 70% av alle stuespillere. Så pass på at du kjøper en brenner som støtter å brenne dual layer plater som DVD-ROM, ellers vil du få problemer med avspilling.

Ok

 

Takk for infoen

 

Kanskje jeg venter til neste år med å skaffe en brenner.

Lenke til kommentar
Mener du at din H/K spiller tar dual layer plater? Leste noe om at vanlige dvd spillere ikke gjør det. Du kan forresten bruke dvdshrink til å ta backup av dine filmer. Med eller uten komprimering.

Ehh

 

Filmene en får kjøpt i butikken er da i 2 lags vel ?

Les andre svarene her så skjønner du :)

Lenke til kommentar
Så litt info fra moderator-Afseth : Merk at disse programmene KUN skal brukes til å lage backup av egne DVD filmer. Blir det lagt ut info i denne tråden som klart omhandler piratkopiering, vil den bli stengt.

Ja, og det virkelig geniale er at man kan ta backup selv lenge etter at dvd'ene har sluttet å virke på videospilleren siden pc dvd-lesere lett leser disker som ingen videospillere vil spille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...