Gå til innhold

Ny Pentium 4 maskin


Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge følgende maskin:

 

HK: Asus P4C800-E Deluxe

CPU: Intel Pentium 4 3.2 GHz (Boxed)

RAM: 2 x 512 MB Twinmos PC3200

Skjermkort: Asus Radeon 9800XT 256 MB

 

Ser dette greit (og RÅTT) ut?

 

Resten av delene har jeg fra før, kanskje med unntak av kabinettet som jeg vurderer å bytte ut. Hvor kraftig strømforsyning vil jeg trenge til den nye maskinen? PSU anbefalinger? Kabinett anbefalinger?

Endret av Nazrac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er et supert oppsett! :thumbs:

hvis du skal overklokke ville jeg gått for 2,8 GHz...

Anbefaler deg mist eller forton/source psu...

også ville jeg valgt et lian li kabinett, lian li har kabinetter i alle prisklasser så...

men har du rå så går du får lian li pc-75usb! :thumbup:

Endret av nexo
Lenke til kommentar

Som sagt hvis du skal spille, er AMD64 bra. Ellers er det et fint oppsett til Pentium.

 

Ellers så vil jeg si at Radeon 9800XT er et dårlig kjøp nå for tiden med tanke på at Radeon 9800Pro har nesten lik ytelse til mye mindre penger og at X800 er mye bedre for en relativt liten prisøkning. Så får du velge om du vil gå opp eller ned, jeg ville valgt opp, dog du må kanskje vente litt, men det burde ikke ta år og dag.

Lenke til kommentar
Ville heller byttet ut cpuen med amd64 og tatt et ATi X800pro istedenfor 9800xt . Det er vel et spillsystem du skal ha , og da gir amd64 betraktelig mer ytelse . 9800xt ligger nesten på samme pris som x800pro som er nesten dobbelt som rask 9800xt :yes::yes:

1. han skulle ha en pentium maskin

 

2. Det kortet er dyrt, holder med det han har satt opp

 

3.Har han sagt at det er et spillsystem?

 

 

Si ifra hvis dette er feil! :thumbs:

Lenke til kommentar
Ville heller byttet ut cpuen med amd64 og tatt et ATi X800pro istedenfor 9800xt . Det er vel et spillsystem du skal  ha , og da gir amd64 betraktelig mer ytelse . 9800xt ligger nesten på samme pris som x800pro som er nesten dobbelt som rask 9800xt  :yes:  :yes:

 

2. Det kortet er dyrt, holder med det han har satt opp

 

 

 

Det er verdt å betale 6-800,- mer for et x800pro som yter MYE bedre enn 9800xt. Enter bør han kjøpe 9800pro eller x800pro.

Lenke til kommentar

X800 Pro kortet gjør det bedre der et er viktig, høy oppløsning og i "krevende" spill. Ville satset på dette, er glatt verd hundrelappene som du uansett sparer inn med å gå fra P4 3.2GHz til 2.8GHz. CPU vil ikke være noe begrensning i maskinen enda uansett, og når den dagen kommer så er 3.2 like avdanket som 2.8 ;)

Lenke til kommentar
Ville heller byttet ut cpuen med amd64 og tatt et ATi X800pro istedenfor 9800xt . Det er vel et spillsystem du skal  ha , og da gir amd64 betraktelig mer ytelse . 9800xt ligger nesten på samme pris som x800pro som er nesten dobbelt som rask 9800xt  :yes:  :yes:

1. han skulle ha en pentium maskin

 

2. Det kortet er dyrt, holder med det han har satt opp

 

3.Har han sagt at det er et spillsystem?

 

 

Si ifra hvis dette er feil! :thumbs:

Fornuftig innlegg! :thumbup:

 

1. Ja! kun pentium er aktuellt!

 

2. Jeg synest også at dette kortet holder til min bruk

 

3.Nei! Selvsagt spiller jeg, men driver også f.eks med videoredigering.

 

på den andre siden.. jeg VAR ute etter ulike meninger.. ellers hadde jeg bare bestillt uten noen post her :tease:

Lenke til kommentar
I alle slags hjelp meg jeg skal ha ny pc tråder så kommer det folk som sier AMD64 hele tiden, selv om det er snakk om p4 oppsett. :mad:

 

 

Jeg synes oppsettet ditt virket fett :thumbup:

Helt enig, fint noen har litt fornuft..

 

AMD A64 yter bedre ja.. noen få prosent.. Med andre ord, du kommer IKKE til å merke forskjell. Sånn er det bare :p

Lenke til kommentar
Ville heller byttet ut cpuen med amd64 og tatt et ATi X800pro istedenfor 9800xt . Det er vel et spillsystem du skal  ha , og da gir amd64 betraktelig mer ytelse . 9800xt ligger nesten på samme pris som x800pro som er nesten dobbelt som rask 9800xt  :yes:  :yes:

1. han skulle ha en pentium maskin

 

2. Det kortet er dyrt, holder med det han har satt opp

 

3.Har han sagt at det er et spillsystem?

 

 

Si ifra hvis dette er feil! :thumbs:

Fornuftig innlegg! :thumbup:

 

1. Ja! kun pentium er aktuellt!

 

2. Jeg synest også at dette kortet holder til min bruk

 

3.Nei! Selvsagt spiller jeg, men driver også f.eks med videoredigering.

 

på den andre siden.. jeg VAR ute etter ulike meninger.. ellers hadde jeg bare bestillt uten noen post her :tease:

Og til video-redigering yter P4 betydelig bedre.. :p

 

LITT kritikk til trådstarter, du burde forklart hva systemet skulle brukes til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...