KydeX Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hei. Jeg har aldri brukt DC++ før, så jeg vet ikke helt hvordan det funker. Jeg har installert programmet og prøvd å koble meg til forskjellige huber, men jeg får ikke opp noe når jeg søker etter ting. Er det noen som har noen gode tips her?
KydeX Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Jeg trodde man fikk mindre resultater i passive mode, da kan jo ingen connect til deg?
lavizh Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Hei. Jeg har aldri brukt DC++ før, så jeg vet ikke helt hvordan det funker. Jeg har installert programmet og prøvd å koble meg til forskjellige huber, men jeg får ikke opp noe når jeg søker etter ting. Er det noen som har noen gode tips her? Det er mange HUB'er som har begynt med at du må registrere deg på HUB'en for at du kan søke og hente ned.
all right Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Sett deg til passive. Og viss du har ip og alt detder så sett deg ssom active.
Leroy Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jeg trodde man fikk mindre resultater i passive mode, da kan jo ingen connect til deg? Ja, du får mindre resultater og andre som er i passive kan ikke laste ned fra deg, men de som er i active kan. Du kan da heller ikke laste ned fra folk i passive mode.
KydeX Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Får det fremdeles ikke til, jeg får ikke connecta til noen av dem som er inne på hub-ene og jeg får ikke opp noen søkeresultater...
Zeph Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Dersom du har ein brannmur som du ikkje kan opne, velger du passive mode. Dersom du veit kva portar du skal opne og korleis, velger du active mode.
KydeX Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 Jeg kjører active mode. Jeg bruker Norton internet security 2004, og jeg har gitt DC++ tillatelse til å ta imot tilkoblinger og å koble til andre.
L03VIk Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 (endret) For å bruke i active mode må du gi inn den EKSTERNE IPen din i instillingene i DC. Hvis du har ADSL e.l. f.eks. fra NGT må du åpne en port du vil at DC skal bruke i routeren... Pass på at denner er høyere enn 1024, da det ofte er filtre på de lave portene... unngå også 8080 og andre "opptatte" porter... 2904 kan du f.eks. bruke... Så skriver du inn den porten ved siden av IPen i DC... Endret 16. mai 2004 av L03VIk
KydeX Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 (endret) Jeg har en trådløs ruter, asus wl500g, og jeg har lagt inn den eksterne ip'en i DC++. Men det står i DC++ at dersom du ikke legger inn noen port så bruker den random port. Ruteren har i utgangspunktet alle porter åpne trodde jeg, trodde ikke jeg måtte åpne noen spesielle for dette programmet. Eller må jeg det? Må jeg bruke NAT f. eks.? Edit: sjekka nettopp innstillingene i ruteren, og alle porter er i utgangspunktet åpne. Skal jeg enable port-triggering så må jeg åpne porter for alle programmer jeg skal kjøre, da begynner det å bli litt stress. Ellers så ser jeg også at andre connecter og downloader fra meg gjennom DC++, så hvorfor kan ikke jeg connecte til dem? Endret 16. mai 2004 av Azaz
dimdal Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 På søking skal du ikke bruke TCP protokoll men UDP. Så når du åpner, åpne for TCP og UDP
L03VIk Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har en trådløs ruter, asus wl500g, og jeg har lagt inn den eksterne ip'en i DC++. Men det står i DC++ at dersom du ikke legger inn noen port så bruker den random port. Ruteren har i utgangspunktet alle porter åpne trodde jeg, trodde ikke jeg måtte åpne noen spesielle for dette programmet. Eller må jeg det? Må jeg bruke NAT f. eks.? Edit: sjekka nettopp innstillingene i ruteren, og alle porter er i utgangspunktet åpne. Skal jeg enable port-triggering så må jeg åpne porter for alle programmer jeg skal kjøre, da begynner det å bli litt stress. Ellers så ser jeg også at andre connecter og downloader fra meg gjennom DC++, så hvorfor kan ikke jeg connecte til dem? faren er at Random porten kan være under 1024, som ofte blir filtrert i routeren... Har samme router som deg, i tillegg til NGT-cisco-router... måtte velge port over 1024, så gikk det greit.... NAT btw...
KydeX Skrevet 16. mai 2004 Forfatter Skrevet 16. mai 2004 faren er at Random porten kan være under 1024, som ofte blir filtrert i routeren... Har samme router som deg, i tillegg til NGT-cisco-router... måtte velge port over 1024, så gikk det greit.... NAT btw... Prøvde å kjøre passive mode, da funker det, så da er det active mode jeg ikke får til. Bruker du port trigger under NAT for å få det til å funke da? Må du da legge inn alle progs som skal på internett gjennom NAT?
cyberho Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Prøv med passive mode du mener vell active mode? nei... jeg mener passive mode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå