Gjest Slettet+432 Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 (endret) Har noen et bra include script? er switch helt sikkert? edit: for eksempel, vil dette funke sikkert: <?php $side = $_GET['side']; if($side == "hovedsiden") { include ("include/hoved.php"); } elseif($side == "omoss"){ include ("include/omoss.php"); } else { include ("include/404.php"); } ?> Endret 15. mai 2004 av Slettet+432
Pangaea Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 (endret) Her er mitt include script. Sidene jeg inkluderer skal ligge i en katalog kalt "pages". Errorfilen ligger i katalogen "error". Tror ikke det sjekker om filen ligger på serveren eller ikke (mulig "./" gjør det, ikke helt sikker), men det burde være ganske så sikkert vertfall. Jeg bruker dette i index-filen min, der har jeg også inkludert alle script-filene, så jeg slipper å gjøre det på diverse include-sider. if (isset($_GET['page'])) { $page = "./pages/".$_GET['page'].".php"; if(is_file($page)) { //page is set, and exists $page_inc = $page; } else { //$page is set, but doesn't exist $page_inc = "./error/404.php"; } } else { //$page is not set $page_inc = "./pages/home.php"; } Edit: kommentarer Endret 15. mai 2004 av Pangaea
RipZ- Skrevet 15. mai 2004 Skrevet 15. mai 2004 Så lenge man ikke bruker variabler sendt av brukeren i includestringen, er som regel includescriptet idiotsikkert. Med andre ord er scriptet ditt vanntett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå