Øyst Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 (endret) Trådløst blir uansett en hel del dyrere enn en router med DHCP og 5 kabler... Ikke kjøp trådløst uten at du har virkelig lyst på det. Et vanlig 100 Mbit nettverk koster deg drøyt 500 kroner. Det er god valuta for pengene og ikke minst enkelt. Edit: ...og kjapt! Endret 16. mai 2004 av Øyst
FX Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 moren og søstren min har trådløst, men jeg tror ikke jeg vil ha det siden det er såpass treigt. det meste av trådløst er kjapere en Telenor ADSL da
erikindre Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 (endret) Trådløst funker i de fleste tilfeller helt ok. Det eneste problemet kan være at du da får en noe høyere packet-loss på wlan segmentet. Disse pakkene må da sendes på nytt gjennom hele ruta (fra server, gjennom internett og til maskin på wlan) og internett-forbindelsen får en litt høyere belastning. Det har ingenting å si om WLAN er 1mbit, 11Mbit eller 54Mbit så lenge du bare har 1Mbit internett. Forutsatt at det kun er internett du skal dele over nettverket! I realiteten skal ikke dette være noe problem. M.a.o : gå for det som passer dine behov og din lommebok... Endret 16. mai 2004 av erikindre
KydeX Skrevet 16. mai 2004 Skrevet 16. mai 2004 Jeg kjører også trådløst, og det funker kjempefint. Det er bare tull at det er treigt. Eneste gangen du kan merke at det er treigt er dersom du overfører store filer mellom to maskiner. Internett vil du ikke merke noen forskjell mellom trådløst og kablet nettverk, med mindre du har over 20 Mbit linje, noe de færreste i Norge har enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå