Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rally bil


Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe en prosjekt bil til mellom 5000 - 20000,-

 

Det som er tenkt er å kjøre på bane med ann.

 

Derfor må den være:

Lett å jobbe med.

Lett å få deler til.

Tåle en støyt.

 

Tenkte på en Audi 100 2,2/2,3 quatro

Så strippe den invendig for alt som ikke trengs. Bygge bur. Og så tune motoren.

 

Noen andre som har forslag til en bil? Evt ting som kan gjøres med den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med å kjøpe en bilcrossbil? De får du til 5000-10000kr. Billig å være med å kjøre og overkommelige krav og priser

Koster de ikke maks 7000?

 

Noe med at ingen skal ha en mye bedre bil enn andre, og man kan bli tvunget til å selge den hvis det kommer inn bud sånn-og-slik?

 

Leste en del om bilcross for noen år siden, men det ble aldri til at jeg begynte...

Beklager om jeg tar feil her!

Lenke til kommentar

Dersom noen byr 7000kr for bilen din etter et løp er det vel slik at man må selge ja. Men på det frie marked kan man vel selge bilen for hva man vil?

 

Men tilbake til topic, så lenge bilen er lett og har bakhjulsdrift er det bare å kjøpe :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Dersom noen byr 7000kr for bilen din etter et løp er det vel slik at man må selge ja. Men på det frie marked kan man vel selge bilen for hva man vil?

 

Men tilbake til topic, så lenge bilen er lett og har bakhjulsdrift er det bare å kjøpe :D

husker en historie om det derre med at de måå selge den,

 

det var en fyr som gjorde akkurat det, han sa han skulle kjøpe bilen som vant en konkurranse, eieren ble fly forbanna, det var selvsagt verd mere i bare deler i den bilen, men regler var regler så han måtte selge den,

 

enden på visa var at han (tidligere eieren) kjøpte bilen tilbake for 10000, så er du frekk og ikke er redd for å få en fiende for livet , ja da er det jo bare å kjøpe en bilcross bil da?

Lenke til kommentar

Du skriver at du har tenkt å kjøre med den på bane. Hvordan da? Gatebil-treff eller cross? Det er ganske viktig i denne sammenheng.

 

Det er veldig få som bruker A100 i banesammenheng.. Blant annet pga vekten, forhjulstrekk (evt quattro) og dyre deler dersom du må kjøpe noe nytt.

 

I tillegg er det ikke så mange igjen av 2.2q og 2.3q. Nå er jeg audifantast da, men..

 

Det er nesten så jeg vil anbefale deg å se på Volvo jeg også.. Det finns trim og triks til oppunder nesa de til disse bilene.. :thumbup: En gammel 240 får du jo til vrakpant.. Og så er det bare å kappe og skjære. i tillegg får du lett godkjent bytte av motor, bremser og understell.. Slik at du fint får en gatebil med over 200hk godkjent uten prob.

Lenke til kommentar
-83 Toyota Corolla 1,3 dx! Liten bil, 800 kg, og bakhjulstrekk!

Fjern alt unødvendig, sett in en litt større motor så kommer det til å bli bra!

Lett å få tak i deler!

Oi, dette visste jeg ikke. Eldste jeg har prøvd er '85 av denne bilen, og den hadde forhjulsdrift.

 

 

Hadde vært litt gøy å kjøpe en slik som "vinterleketøy" :)

Lenke til kommentar
-83 Toyota Corolla 1,3 dx! Liten bil, 800 kg, og bakhjulstrekk!

Fjern alt unødvendig, sett in en litt større motor så kommer det til å bli bra!

Lett å få tak i deler!

Oi, dette visste jeg ikke. Eldste jeg har prøvd er '85 av denne bilen, og den hadde forhjulsdrift.

 

 

Hadde vært litt gøy å kjøpe en slik som "vinterleketøy" :)

Hehe... broren min hadde en! 4 gir og toppfart på 145 km/t! hehe...

motorkraften er vel på 60-70 gamp.... er ikke sikker.

ERr nok litt farlig etter veien om vinteren, slipper lett taket. :p

Lenke til kommentar
Dersom noen byr 7000kr for bilen din etter et løp er det vel slik at man må selge ja. Men på det frie marked kan man vel selge bilen for hva man vil?

 

Men tilbake til topic, så lenge bilen er lett og har bakhjulsdrift er det bare å kjøpe :D

Nja, nesten riktig budprisen er nå 8000,- + 300 i budavgift som arrangør deler på de ti beste i hver klasse.

Og bud funger slik; Du kan selv legge inn bud på bilen din, såkalt eget bud. På eget bud betaler du bare budavgiften, men skal du legge inn flere bud blir det da 8000 + 300. Og hvis du flere bud på din bil blir det trekt, man kan altså være heldig å dra hjem med sin egen bil.

 

BC biler som selges på det frie markedet går for 8000,- som regel, da de fleste som kjøper slike biler er klar over budregelen.

 

Bilcross er en relativt billig motorsport og en fin måte til å få rasa fra seg. Det dyreste er akkurat i begynnelsen da man skal ha dress, hjelm, hansker, kjøresko, balleklava (brannhemmende hette), 4-punkt seler og stol. Mye av dette får man kjøpt brukt. Og selvfølgelig lisens, både på fører og bil. Man kan kjøre bilcross fra og med det året man fyller 16 år. Det er også to hovedklasser i BC; BC Junior (for det som er mellom 16 og 18 år) og BC Senior (18+. Her må man ha førerkort for å kjøre).

 

Det finnes flere grener innen motorsport i Norge i dag og at bilcross er den billigste er det ingen tvil om. Moro er det også :)

 

Hilsen en bilcross fører (Golf MK2) og snart rallycross nasjonal fører (MR2:D).

Endret av zn00ker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...