Gå til innhold

Selge deler, hvor mye får jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
til rette personen : 3000-3500 Kr, kanskje mere

Hvilken verden lever du i?

 

Nytt:

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

 

2*TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort Socket A nForce2 Ultra400/MCP-T,GbLAN,Firewire

 

Totalt: 3561.94,- hos komplett, med PC3200 ram.

 

Når det er brukt ville jeg tatt av 30-40% forutsatt av at alt er i perfekt orden. Altså ikke en krone over 2000,-

 

magnus

 

edit: så at det var 2 stk av 256MB rammen.. ble noe dyrere.

Endret av trMaG
Lenke til kommentar
Det koster ca 3800 Kr med porto, nytt.

 

Du glemte 1X256 ram brikke "tr-mag".

 

spørsmålet er ikke hva det er verdt men hva han kan få for det.

 

Eg hadde slengt på ett kabinett og litt deler. skjermkort, cd rom...

 

så snakker vi om litt større summer.

så det og rettet opp.. og prisen er som du ser forandre.. Hvis du får noen til å betale 3500,- så fint for deg.. men jeg ville aldri ha betalt mer enn 2000,-

Lenke til kommentar

Det er ikke slitedeler det er snakk om her heller da. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at siden en rambrikke er brukt så skal den sleges for halv pris.

For å si det sånn, det hadde ikke falt meg inn.

Ram har ofte livstidgaranti nettopp fordi det er null bevegelige deler og null slitasje.

Når det gjelder cpu og hovedkort så gjelder jo det samme for disse, dersom det ikke er intregrete vifteløsninger på det. Dvs bevegelige deler som har en tendens til å ta kvelden etter hvert...

Slike ting som du har satt opp her, ville jeg solgs for den prisen som står i nettbutikken, kanskje rundet av til nærmeste hundre. Så slipper de som kjøper det betale porto...

Lenke til kommentar
Det er ikke slitedeler det er snakk om her heller da. Skjønner ikke hvorfor så mange mener at siden en rambrikke er brukt så skal den sleges for halv pris.

For å si det sånn, det hadde ikke falt meg inn.

Ram har ofte livstidgaranti nettopp fordi det er null bevegelige deler og null slitasje.

Når det gjelder cpu og hovedkort så gjelder jo det samme for disse, dersom det ikke er intregrete vifteløsninger på det. Dvs bevegelige deler som har en tendens til å ta kvelden etter hvert...

Slike ting som du har satt opp her, ville jeg solgs for den prisen som står i nettbutikken, kanskje rundet av til nærmeste hundre. Så slipper de som kjøper det betale porto...

sorry men slik fungerer det ikke.. Selger du ting som er brukt går de ned i pris, trodde du visste dette. Og jo, ting går i stykker etter bruk. Driver du egen bruktbutikk på hardware eller? :D

 

mag

Lenke til kommentar
Slike ting som du har satt opp her, ville jeg solgs for den prisen som står i nettbutikken, kanskje rundet av til nærmeste hundre. Så slipper de som kjøper det betale porto...

Vel, personlig så tror jeg at du hadde sittet med de komponentene en del år til. Hvorfor i all verden skal en kjøpe brukte deler (for det er faktisk brukte deler) for samme pris som på en webshop (sett bortifra frakten)?

 

Jeg stoler mere på en webshop (ala Komplett.no eller PsData.no) enn en privatperson hva garantier m.m. angår.

 

Riktig pris slik jeg ser det vil ligge mellom 60-70 % av nypris. Alt over er ren skjær bonus.

Lenke til kommentar

takk for mange svar, men nå skal det jo sies at jeg har bare hatt CPU`en i et par måneder, samme med RAM og HK.. så mindre brukt er det vansklig å få tak i. Rammen er det livstidsgaranti på fra leverandør (antar at det vil bli Corsair), vet ikke om det samme gjelder asus HK og Amd CPU, men jeg får vel sjekke litt rundt da..

Har ikke så mye annet å slenge med, kunne kanskje lagt med en Aero 7+ kjøler, men vet ikke hvor mye jeg kunne fått for den, har også en CD rom liggende, men som sagt så er ikke de så mye verdt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...