Gå til innhold

Acer TravelMate 8000-serien


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en Acer Travelmate 8004.

 

Er det noen her på dette forum som har erfaringer med denne?

 

Jeg er spesielt interessert i en vurdering av skjermen (innsynsvinkel, ghosting mm.) og generell "kvalitetsfølelse" (plastikk-feel eller hard-rock...)

 

Jeg har googlet, men ikke funnet noen bra tester av denne - så om noen har linker til brukbare tester så er det også interessant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-www.talknotebooks.com har en lang thread med brukererfaringer og bilder av den laptopen. Akkurat NÅ ligger den siten nede :mad: , kommer sikkert opp igjen om en time eller 2.

 

- Brukerene sier at den er lekker, godt bygget, rask osv, men at skjermen har grusomt dårlig innsyn. Bare man flytter seg litt opp/ned/til siden blir farger osv, dårlige. Men, du får lese selv.

Lenke til kommentar

Sitter med 8003lmi.

Maskinen er kjempe grei den, men tror det er en barnesykdom at den er en smule treg i startfasen. Det sliter min litt med, men får se i morgen hva som kan gjøres.

 

Maskinen holdt sammenhengde i dag, så det tilsvarer vel 4,5 timer bruk pluss standby i 3 timer.

 

Kortleser fungerer veldig fint.

I forhold til 803 bråker det veldig mye mindre. Var vant med viftestøy til de grader under oppstart. Når jeg kom hjem i går og satte den på ble ansiktet mitt noe likt dette :scared:

Lenke til kommentar
Støyen fra 803 kan du forbedre radikalt ved å oppdatere til nyeste BIOS versjon. Jeg hadde samme problem med støy under oppstart etter oppdateringen støyer den akkurat like lite som 800x serien.

Vet jeg går litt utenom topic, men hvordan kan jeg unngå at viften starter under oppstart?

 

Jeg sitter med en Acer 804LCi, som fungerer utmerket. Viften går for det meste aldri under normal bruk.

 

Jeg har installert WinPhlash og lasted ned oppdatert BIOS fra Acer.com, og trykket på Flash BIOS, uten at dette endrer støyen ved oppstart...

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Litt kjip historie her da: :mad:

 

Sitter med en 803 CLi.... Dvs min andre 803 CLi.

 

Den første sluttet plutselig å virke. Denne ble sendt inn og det viste seg at grafikkbrikken hadde løsnet fra hovedkortet (den er presset på eller noe i den dur), slik at dermed hk+cpu+grafikk måtte byttes.

 

Fikk maskinen tilbake, og så skjedde det samme igjen. I tillegg sprakk rammen rundt skjermen i nedekant på begge sider. (Den platen som vender mot brukeren). Jeg er veldig forsiktig med maskinen og brukte sågar bekyttelsesstoffbiten for å verne skjermen. Brukte også en god bæreveske med bra polstring.

 

Fikk deretter ny maskin, som bråker litt mindre, men det er fortsatt plagsomt når viften går, og det er stort sett alltid når jeg jobber eller spiller. (photoshop, after effects, premiere pro, avid xpress, dvs ting som krever boost).

 

Har vært stort sett fornøyd med den nye, bortsett fra at av og til er den ufattelig treig og ting går i sirup, uten at vi har fått identifisert hva som gjør det(lav CPU load...)

 

Men nå har den samme platen/dekselet på skjermen sprukket igjen på venstre side nede. Nå er jeg lei av feil, og vil prøve å få hevet kjøpet. Har brukt alt for mye porto og tid på feil med dette uheldige kjøpet. :realmad:

 

 

+Liker designet

+tastaturet er himmelsk

+tilkoblinger (bluetooth, irDa +++)

+batteritiden

+vekten

+bærbarheten

 

-viftestøy

-skjermlokket er for svakt og kan presses inn i skjermen (virker litt jalla)

-svakhet i skjermdekselet

-klikkelyd fra harddisk innimellom som irriterer

-for liten disk som er treig (40 GB 4200 rpm)

-plutselig sirup-ytelse

 

hvis jeg får hevet kjøpet vurderer jeg ASUS hos Quad eller Tundra hos psdata. Hva mener dere? :hmm:

 

Edit: fjernet banneord... :roll:

Endret av Wundel
Lenke til kommentar
Støyen fra 803 kan du forbedre radikalt ved å oppdatere til nyeste BIOS versjon. Jeg hadde samme problem med støy under oppstart etter oppdateringen støyer den akkurat like lite som 800x serien.

Vet jeg går litt utenom topic, men hvordan kan jeg unngå at viften starter under oppstart?

 

Jeg sitter med en Acer 804LCi, som fungerer utmerket. Viften går for det meste aldri under normal bruk.

 

Jeg har installert WinPhlash og lasted ned oppdatert BIOS fra Acer.com, og trykket på Flash BIOS, uten at dette endrer støyen ved oppstart...

 

Noen som vet?

Noen som vet?

Lenke til kommentar

Maskinen er kjøpt fra VSdata.no, som bruker Hattelco. Vsdata er nå nedlagt og Hattelco har dermed tatt over kundeansvaret.

 

Har ikke vært noe problem med servicen, kun med at maskinen ikke fungerer tilfredstillende. Acer Norge har også god service.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...