Gå til innhold

Afrika


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

British Commonwealth er stikkordet. Landene har selvstyre, men de er under den britiske kronen, såvidt jeg vet. Det er også mulig for innbyggere i Commonwealth å bosette seg i andre commonwealth-land, derav den store innvandringen til f.eks. Storbrittania. Landene i Commonwealth inkluderer bl.a. Australia, New Zealand, Tanzania m.fl.

 

Rett på meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
British Commonwealth er stikkordet. Landene har selvstyre, men de er under den britiske kronen, såvidt jeg vet. Det er også mulig for innbyggere i Commonwealth å bosette seg i andre commonwealth-land, derav den store innvandringen til f.eks. Storbrittania. Landene i Commonwealth inkluderer bl.a. Australia, New Zealand, Tanzania m.fl.

 

Rett på meg hvis jeg tar feil.

Du har nok rett ;)

Lenke til kommentar
Under britisk KONGEDØMME tilhører bla. Australia og Canada

 

Under USA ligger Puerto Rico. Men dette er altså IKKE "kolonier" på samme måte som en koloni før 1900.

Som en koloni før 1900? Koloniveldet holdt jo på ganske mye lengre enn dette og de fleste afrikanske land fikk ikke selvstyre for etter 2. verdenskrig. Sør-Afrika fikk selvstyre på 20-tallet hvis ikke jeg tar feil, men alle vet jo hvordan dette gikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...