*Tronaldo* Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Det var det samme som jeg foreslo, ved en evnt restart blir servicene startet på nytt uansett, men du kan starte servicen (service i administrativ tools) selv også. Det var vel ikke eksakt det du skrev... Mens du foreslår å sette policyene rett på OUen som innehar objektene foreslår jeg å opprette en egen Policy OU for deretter å linke den aktuelle policyen til det aktuelle objektet. Dette skaper en bedre oversikt og dermed et bedre system. I tillegg er det jo viktig at han vet OM policyene blir tatt i bruk - og at han slipper å restarte maskina for hver gang han tester. Det var vel ikke kun en kopi, var det vel? Stemmer - det var ikke det
joka Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 sett dns på server'n til 127.0.0.1 , om det er 2000 server sett dns blank og den tar automatisk "loopback" husk og forwarde dns. om serveren er innstallert uten at nettkabelen sto i, da er den blitt en "root dns" som ikke kan forwardes uten at du fjerner "root entryen" i dns.... (det er den som bare er et punktum) kansje det viktigste av alt: DNS SUFFIX..... det er viktig for at klientmaskinene skal finne serveren. eks: slik som jallakim sitt domain... hjemme.asparges.net klientmaskinene vil kun lete etter "hjemme" hvis du legger inn: asparges.net som dns suffix vil alt fungere mye raskere. oppdatering av policy på 2003 server: start run: gpupdate oppdatering av policy på 2000 server: start run: secedit /refreshpolicy user_policy /enforce
ob1 Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Her var det mye knoting med DNS som jeg tror bommer litt på problemet. Spesielt siden problemet ikke er tydelig definert. Taterunge: Kan ikke du skrive spesifikt om: 1. HVOR i AD brukerene dine er plassert? 2. HVOR i AD ligger maskin-kontoene til klientene dine? 3. HVOR i AD har du satt Policy'en din?
joka Skrevet 28. mai 2004 Skrevet 28. mai 2004 uten en fungerende DNS vil ikke AD fungere 100% en vanlig feil er å bruke dns servern til isp som hoved dns, og det blir feil. maskinene bruker lang tid på å logge på, og policyene blir ikke "kjørt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå