Gå til innhold

Q-Tec vs NorthQ psu, erfaringer


Anbefalte innlegg

Må ha meg ny psu. Den skal drive en dual xp 1800, Radeon 9800pro, 2x120GB disker, dvd-rom og brenner.

 

Min psu på 300W er nok litt for liten, da maskinen har en tendens til å henge eller reboote når jeg spiller. Bruker derfor nå 2 psu. Noe som selvsagt ikke er optimalt siden maskinen må stå med en sidedør åpen.

 

Da jeg hadde tenkt å gjøre dette så billig som mulig, har jeg sett på NorthQ Strømforsyning Silent 400W NQ 4001 eller Q-Tec Strømforsyning ATX 550W Dual Fan, alternativt 450W utgaven av Q-Tec'en.

 

Noen som har erfaringer med disse to/tre?

 

Q-Tec'en produserer kanskje litt mye støy etter min smak.

Skal etterhvert teste med psu nr.2 som er en på 350W og se hvorvidt den klarer å drive røkkla alene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke anbefalt Q-tec poweret da dette kan drive mindre(550w) enn mitt 420watt thermaltake... NorthQ har jeg bare brukt en gang, men det var stille og har aldri hørt om noen problemer med det... Kommer vel sikkert snart en bøtte med folk som sier at Q-tec er noe drit her også...

Lenke til kommentar

Hmm, hadde et lite håp om å få overklokket litt etterhvert. Kanskje jeg heller skulle vente litt slik at jeg kan legge litt mer penger i den. Den 2 psu løsningen min fungerer forsåvidt, så den kan vel leve enda en stund.

 

Det er forsåvidt andre tråder her som omhandler strømforsyninger på et generellt grunnlag. Får sjekke de får anbefaling av en hvilken som helst strømforsyning. Men Mist sine er vel blitt anbefalt. De er vel rimelig stille også.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

jeg bruker den northQ

 

og jeg klokker endel osv :devil:

 

har P4 [email protected] osv osv..vannkjøling++++

 

og den klarer det helt fint og stabilt..

 

 

MBM5: 2802MHz CPU, Case 28°C, CPU 39°C, Fan 1 2657RPM, Core 0 1.70v, Core

1 1.46v, +3.3 2.80v, +5.00 5.03v, +12.00 11.92v, -12.00 -12.19v, -5.00 -5.09v

 

 

nå er ikke pc'en klokket men dette er det jeg får

Lenke til kommentar
jeg bruker den northQ

 

og jeg klokker endel osv :devil:

 

har P4 [email protected] osv osv..vannkjøling++++

 

og den klarer det helt fint og stabilt..

 

 

MBM5: 2802MHz CPU, Case 28°C, CPU 39°C, Fan 1 2657RPM, Core 0 1.70v, Core

1 1.46v, +3.3 2.80v, +5.00 5.03v, +12.00 11.92v, -12.00 -12.19v, -5.00 -5.09v

 

 

nå er ikke pc'en klokket men dette er det jeg får

Northq er bare kjempe bra! -Billig

-Ytelse

-Kan ikke høres. 17db!

Har aldri hatt noen problemer med den.

 

Klokker amd xp 2600+@3700+@2420mhz 11.5*21

 

Jeg kjenner flere som har northq, og ingen har problemer.

Kjøp Northq! Det beste kjøpet av alle psu'er idag.(mener nå jeg) ~360kr@400w!

Lenke til kommentar

Kommer sikkert til å bli hengt for dette. men jeg synes at q-tec duger. Brodern og 2 kamerater av meg har det, uten at jeg har hørt om noe problemer ang. dom. Men jeg kan bare ha vært heldig med hvem jeg kjenner utifra hva jeg har hørt på mangfoldige forum og i andre samtaler.

 

Men sats på NorthQ du, har hørt bra om den.

Lenke til kommentar

En annen kanskje ikke fult så utbredt måte å teste "kvaliteten" på strømforsyninger er å bare løfte på dem...

 

Ikke overraskende veier de som er noe å samle på ca dobbelt så mye som de pusslete ustabile lettverkterne. Har tre "3Y tech" forsyninger på 460W som veier MYE. Dog bråker de også noe (beregnet på serverrom såvidt jeg vet). Poenget er at kvaliet veier når det gjelder psuer.

 

Har lest mye bra om NorthQ. Har selv satset på MIST 350 som er av skikkelig god kvalitet (produsert av FSP). Den er bare 350W, men jeg kjører hvertfall tre disker (200wd, 36raptor, 100wd), to optiske enheter og overklokker til tider en xp2500+ til 2300mhz uten problemer.

 

De to MIST`ene som er større enn 350W har jeg ikke peil på da de har en annen design.

 

DrE

Lenke til kommentar
En annen kanskje ikke fult så utbredt måte å teste "kvaliteten" på strømforsyninger er å bare løfte på dem...

 

Ikke overraskende veier de som er noe å samle på ca dobbelt så mye som de pusslete ustabile lettverkterne. Har tre "3Y tech" forsyninger på 460W som veier MYE. Dog bråker de også noe (beregnet på serverrom såvidt jeg vet). Poenget er at kvaliet veier når det gjelder psuer.

 

DrE

Kjører mi maskin med en moddet Aopen 350W. Og vekt må da ha noe å si, for min veier ganske mye og den kommer nok aldri til å kvelde. (om jeg ikke modder den helt i stykker da selvfølgelig :whistle: )

Endret av evil-twin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...