Fredrik Larsen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 (endret) Mister man garantien når man setter inn ny harddisk/ram i Ferrarien? Når jeg mailet MPX.no så sa de at jeg IKKE mister garantien hvis man gjør dette selv(stor forøvrig også litt bakover i threaden her ) Blah, sorry igjen Skal skjerpe meg Endret 4. januar 2005 av Fredrik Larsen
FlushMedia Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Da har jeg fått min Acer Ferrari fra itbutikken. Fikk med feil stikkontakt, men kjøpte en norsk en på Komplett for 55 kroner. Skal bytte om Ø og Æ tasten etterpå. Men, når jeg skrur på PC'n kommer det opp om jeg vil installere Windows XP på engelsk, dansk eller fransk. Jeg har Windows Professional XP på norsk fra før av og ønsker å installere denne i stedet. Må velge en av de tre på "Acer Multi-configuration Preload"-skjermen. Skal jeg bare velge an av dem og så installere min norske windows etterpå, eller er det en annen måte å gjøre det på? Takk for all hjelp
Halvorsen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Da har jeg fått min Acer Ferrari fra itbutikken. Fikk med feil stikkontakt, men kjøpte en norsk en på Komplett for 55 kroner. Skal bytte om Ø og Æ tasten etterpå. Men, når jeg skrur på PC'n kommer det opp om jeg vil installere Windows XP på engelsk, dansk eller fransk. Jeg har Windows Professional XP på norsk fra før av og ønsker å installere denne i stedet. Må velge en av de tre på "Acer Multi-configuration Preload"-skjermen. Skal jeg bare velge an av dem og så installere min norske windows etterpå, eller er det en annen måte å gjøre det på? Takk for all hjelp Fikk den akkurat lik din da jeg fikk min fra itbutikken. Gikk på expert og fikk strømkabelen til ca 50kr. Du kan vel boote fra xp professional cd-en din. Men vær ops på at du må en tur inn på acer sin hjemmeside og installere en del drivere etterpå
FlushMedia Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Hvilke drivere er det som bør installeres? Hele smæla?
Halvorsen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 (endret) Hvilke drivere er det som bør installeres? Hele smæla? Ville vel iallefall tatt skjermkort, prosessor, blåtann,driveren til de programmerbare knappene (launchmanager), det trådløse nettverkskortet, modem, minnekortleseren, touchpaden og lyden. Ja det var vel nesten hele smæla det vel Forresten, her er en link til driversiden Bare èn dum ting med å installere operativsystem med en gang. Da får du ikke høre ferrari lyden ved start Edit fylte ut litt mer Endret 4. januar 2005 av Halvorsen
Fredrik Larsen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Bare èn dum ting med å installere operativsystem med en gang. Da får du ikke høre ferrari lyden ved start Haha Uansett: følger det med bæreveske med Acer Ferrari 3200 fra ITButikken, noen som vet? og et spørsmål til, er det bare selve støpselet som må byttes på strømadapteret?
Halvorsen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 (endret) Bare èn dum ting med å installere operativsystem med en gang. Da får du ikke høre ferrari lyden ved start Haha Uansett: følger det med bæreveske med Acer Ferrari 3200 fra ITButikken, noen som vet? og et spørsmål til, er det bare selve støpselet som må byttes på strømadapteret? Jepp, jeg byttet bare ledningen fra kontakten til strømforsyningen (eller hva den firkantete klumpen midt på ledningen heter). Nei, desverre får du ikke med bæreveske, men du får den i en fin duk som minner om silke eller fiberklut Edit: skriveleif Endret 4. januar 2005 av Halvorsen
FlushMedia Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 Da var drivere oppdatert og testinga av maskinen har startet. Disse tingene har jeg merket meg: 1) Når jeg går fra strømdrift til batteridrift blir skjermen med engang mye mørkere. Vet ikke om det er normalt? 2) Maskinen er knallvarm akkurat over de tre klistremerkene på venstre side. Skal det være slik? 3) Maskinen finner masse ledige nettverk her og kobler seg av det som er mitt hvert 5 minutt for å informere om de andre som kan kobles til... Rimelig irriterende... Noen tips fra andre Ferrari brukere??
Fredrik Larsen Skrevet 4. januar 2005 Skrevet 4. januar 2005 (endret) 1) Når jeg går fra strømdrift til batteridrift blir skjermen med engang mye mørkere. Vet ikke om det er normalt? Det er helt normalt, den går i strømsparingsmodus. Men du kan helt sikkert justere hvor mørk skjermen skal bli når den ikke er tilkoblet strøm 2) Maskinen er knallvarm akkurat over de tre klistremerkene på venstre side. Skal det være slik? Så vidt jeg har forstått så er det mange som sier at den blir varm på armlenet på venstre side 3) Maskinen finner masse ledige nettverk her og kobler seg av det som er mitt hvert 5 minutt for å informere om de andre som kan kobles til... Rimelig irriterende... Har ikke aning, har ikke fått min Ferrari enda Endret 4. januar 2005 av Fredrik Larsen
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 3) Maskinen finner masse ledige nettverk her og kobler seg av det som er mitt hvert 5 minutt for å informere om de andre som kan kobles til... Rimelig irriterende... Dette skjer ikke hos meg, har du installert driveren til det trådløse nettverkskortet, eller er det windows som styrer det?
FlushMedia Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Jeg har på "use windows to configure my wireless network settings"
Fredrik Larsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Din bestillingsdato 03-01-2005 22:29:18 Din bekreftelsesdato 03-01-2005 22:31:23 Vår bestillingsdato På lager Bekreftet hos vår leverandør På lager Reservert til din ordre 03-01-2005 22:29:18 Tatt ut fra lager Ennå ikke tatt ut Fakturering Ennå ikke fakturert Hva skal dette bety?
qwert Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Hva skal dette bety? At varen var reservert til din ordre på mandags kveld, men ennå ikke plukket fra lageret, pakket eller fakturert. Hva er det du er 'sint' for?
kenthlar Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Hva skal dette bety? Om du har bestilt den med oppgradering til 60gb 7200rmp så kommer vist ikke denne disken på lager før slutten av mnd..
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Jeg har på "use windows to configure my wireless network settings" Jeg vill huket av den, og latt driveren selv styre kortet. Slik har jeg det, og jeg hat ingen problemer
Halvorsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Kan noen si meg hvordan jeg kan få maksimal strømsparing? Gjør xp dette ok når jeg kjører vanlig på batteri? Er det bedre å bruke programm som SpeedswitchXP? All hjelp takkes
oblivian Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Lurer litt på å installere XP64bit versjon.... Men hva er det egentlig jeg vinner på det? Alle applikasjonene og evt. spill jeg har er 32bit. Så da er man vel like langt?
Fredrik Larsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Ordna det, sendte mail til itbutikken og fikk svar nesten med en gang og Ferrarien er sendt!!!
Fredrik Larsen Skrevet 5. januar 2005 Skrevet 5. januar 2005 Lurer litt på å installere XP64bit versjon.... Men hva er det egentlig jeg vinner på det? Alle applikasjonene og evt. spill jeg har er 32bit. Så da er man vel like langt? Ja, det er du. Skal du ha 64bits operativsystem, kjør Gentoo Linux. Jeg kjører det på denne pc'en (stasjonær).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå