Gå til innhold

Virtuelt lasertastatur til PDA og "laptop" kommer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
link til artikkel - nettavisen

 

Hmm.. 700 kroner er ikke dumt for en slik sak :) trur dere dette vil funke til P8/900? :hmm:

 

mvh,

Ingar :)

Ikke akkurat noen stor nyhet det der da. Er vel snart 2 år siden de første bildene av sånne produkter kom. ;)

 

Anyway; nei, tror ikke det vil fungere til P800 eller P900. Det står: "Det virtuelle tastaturet leveres med USB/seriell kobling til enten PC eller PDA-er." Såvidt jeg vet passer ikke dette på P800/P900, men mulig det kommer da..... er jo bare snakk om å utvikle programvare til Symbian og et grensesnitt som passer tilkoblingen til P900.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat noen stor nyhet det der da. Er vel snart 2 år siden de første bildene av sånne produkter kom. ;)

Den store nyheten her er jo at utenlandske butikker faktisk har den på lager, da.

 

Forøvrig leste jeg om noen som hadde testa en sånn i prototype på CeBit, og det var visstnok noe drit å skrive på.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat noen stor nyhet det der da. Er vel snart 2 år siden de første bildene av sånne produkter kom. ;)

Den store nyheten her er jo at utenlandske butikker faktisk har den på lager, da.

 

Forøvrig leste jeg om noen som hadde testa en sånn i prototype på CeBit, og det var visstnok noe drit å skrive på.

Ja, helt urealistisk at det kommer til å ta over for vanlige tastaturer.

 

Mennesket er avhengig av den fysiske følelsen av å trykke på knapper. Bare prøv å "trykke" på bordplaten din det... synes det er helt jævli jeg i hvertfall. ;)

Lenke til kommentar
tror det kan bli en stor "hit" jeg da, men vist den ikke funker såe?

Blir overraska hvis det blir en hit.

 

I prinsippet er det jo en genial idé, men det blir med prinsippet.

 

Den manglende fysiske følelsen gjør det håpløst å få noen "føling" med tastaturet - og det blir da vanskelig å skrive særlig raskt. Dessuten vil jeg tro at det ofte vil oppstå "feiltrykking" - uten at jeg vet hvor godt tastaturet virker.

 

Den største feilen er mangelen på fysisk tilbakemelding - og det vil man kun få gjennom fysiske tastaturer.

Lenke til kommentar
Den største feilen er mangelen på fysisk tilbakemelding - og det vil man kun få gjennom fysiske tastaturer.

Det er ikke bare det som er problemet. Det er visstnok ikke særlig effektivt til å lese av bevegelsene til fingrene dine, og det blir forvirra hvis du har for mange fingre over tastaturet samtidig. Det vil si at man må bruke LFT teknikken og ikke touch, og dessuten skrive ganske langsomt... :no:

 

Ja, prinsippet er kult, men gjennomføringen er så langt ikke bra. Dessuten er det ikke så praktisk som de vil ha det til. Du må jo ha en plan flate, og det er ikke alltid man har det når man er på farten. På bussen? Når du står i en gang og skal avtale et møte? Eller hva med en inspeksjonsrunde på en byggeplass? Hva kan man si, alt til sitt bruk? :p

Lenke til kommentar
Til p800/p900 er nok et vanlig IR tastatur å foretrekke. (Ja det finnes sammenleggbare IR tastatur til p800/p900 for de som ikke viste det. ;):p)

Kult.. har du link?

 

Ser ikke veldig pointet men.... telefonen leveres jo ikke med kontorapplikasjoner. Kalendernotatene mine er ikke lenger enn at jeg skriver det som trengs kjappere på T9 enn å bla fram et sammenleggbart tastatur. :p

 

Ikke at Jotter'n er en kontorapplikasjon... (spør du meg)

Lenke til kommentar

Det finnes jo selvfølegelig tastatur tilgjengelig for P*00 og det kan kjøpes her, de frakter til Norge også så nå er det løp å kjøp for alle som er lei av å bruke virtuelt qwerty tastatur på P*00 :p Og jeg synes ikke at 500 var noen galen pris for tastaturet ;)

 

PalmWirelessKeyboard.jpg

 

 

Ingar: Er ikke helt sikker hva de er ment for, men de virker iallefall  Men tviler på at et IR tastatur skal/skulle ha virket både på palm og p800/900...

 

Merk at tastatueret virker på både palm og P*00 :p

 

 

*Edit, merka ikke at det var snakk om IR tastatur :p

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...