PixelImp Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Jeg holder på med ny side, der bruker jeg css/divs seff når jeg har to divs som ligger over hverandre, hvordan bestemmer jeg hvilken av dem som skal være øverst ?
cfenzo Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 z-index: tall; det elementet med høyest tall blir øverst..
PixelImp Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 z-index: tall; det elementet med høyest tall blir øverst.. ahh .. ok .. tnx
PixelImp Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 (endret) funket bare i opera ... i IE funket det dårlig EDIT; falsk alarm, nå funker det Endret 9. mai 2004 av PixelImp
Arve Systad Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 du må bruke egenskapen position: for at z-index: skal fungere. http://www.w3schools.com/css/pr_pos_z-index.asp
harald_ Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Vil ikke den diven som er først i koden ligge nederst?
Arve Systad Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Vil ikke den diven som er først i koden ligge nederst? Vanligvis jo, men ved bruk av z-index vil du kunne bestemme sjøl vilket element som skal ligge øverst/nederst...
PixelImp Skrevet 9. mai 2004 Forfatter Skrevet 9. mai 2004 har fått det til nå ... men mens vi snakker om css ... hva var koden for å sentrere ?
Zethyr Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 margin: 0 auto; Funker ikke på block-elementer i IE...
haugsand Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 margin: 0 auto; Funker ikke på block-elementer i IE... Hvis du ikke får det til å funke i IE 6, har du gjort noe feil.
Zethyr Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 (endret) Vet at den trenger text-align: center; også, og det jorgenindahouse skriver vil dermed ikke virke. PS: Hvorfor har du byttet domene? Fant ikke igjen artiklen... edit: Hva skal man gjøre for å midstille en div vertikalt for IE 5 ? Er enste løsning å bruke top: 50%; og negativ margin-top?? Endret 9. mai 2004 av Zethyr
haugsand Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Zethyr: Sjekk om du har satt riktig doctype, med oppgitt URI. Den metoden du nevner er nok den eneste semantisk korrekte metoden å midtstille noe vertikalt, i og med at IE ikke støtter display: table-cell.
Zethyr Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 Zethyr: Sjekk om du har satt riktig doctype, med oppgitt URI. Pleier å bruke denne: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> Det er riktig i flg. deg også?
Cucum(r) Skrevet 9. mai 2004 Skrevet 9. mai 2004 (endret) Hvorfor bruker du XHTML 1.1 DOCTYPE? Da skal man jo sende siden som application/xhtml+xml, noe som vil gi en nedlastingsdialogboks i Internet Explorer.. Det står mer om dette på XML.com Endret 9. mai 2004 av SirIce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå