Gå til innhold

Anbefaling av skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har absolutt ikke peiling på dagens skjermkort og hva som er det beste i dag. Jeg spiller aldri men tenkte jeg kommer nok til å spille litt når Doom 3 kommer (Når kommer Doom3 egentlig?)

 

I dag har jeg ett GeForce 2 MX kort .. hihi .. Og det fungert perfekt til pc bruken min som er C/PHP/Java Programmering.

Har du lest denne

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=201890

 

og denne

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=202504

 

?

Lenke til kommentar

Hvorfor anbefaler dere mannen å kjøpe et radeon kort? :scared::thumbdown:

Linux -> nVidia ownz.

DoomIII -> nVidia owns.

Han bruker linux, og har tenkt å spille Doom3 på linux boxen sin.... Da vil det være idioti å anbefale han et radeon kort... Synes fanb0i mentaliteten går litt langt her.

Lenke til kommentar
Hvorfor anbefaler dere mannen å kjøpe et radeon kort? :scared::thumbdown:

Linux -> nVidia ownz.

DoomIII -> nVidia owns.

Han bruker linux, og har tenkt å spille Doom3 på linux boxen sin.... Da vil det være idioti å anbefale han et radeon kort... Synes fanb0i mentaliteten går litt langt her.

Huff.. nå surrer du godt. Det er lite fanboy tendenser i denne tråden. Han ba om råd og får råd. Pris vs ytelse så får du ikke ett bedre kort pr i dag enn 9800 pro. Når det gjelder ytelsen i Doom III, er dette basert på løse spekulasjoner eller er det verifisert på noe som helst vis? Selv om det har blitt utviklet i samarbeid med nvidia er dette ingen garanti for at ikke ati baserte kort vil kunne kjøre dette uten problemer.

 

Ellers er jeg sikker på at det går an å kommentere dette uten å kalle folk for fanboys..

Lenke til kommentar

DoomIII kjører en ogl motor. Det er vel ingen tvil om at dette er nV sitt felt? Han sier han bruker linux, og dersom du har prøvd ati og nvidia kort i en *nix maskin, vet du at nvidia er overlegne. Så, det han spør om, er et kort som spiller best mulig i linux og doom3. Og da skal man ikke anbefale kort med tanke på windows erfaringer. 9800p gir mest for pengene i en m$ box, men i en *nix maskin er nvidia så og si det eneste som funker/nytter.

Derfor sier jeg, enten et fx5900XT eller et fx5900U

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når det blir sagt flere ganger i løpet av tråden at Ati ikke greier Linux, er det bare dumt å fortsette å anbefale Radeon-kort. Og så lenge han bruker Linux, så er nVidia bedre pris vs ytelse.

Vi har vel nå x antall tråder hvor trådstarter ber om råd til nytt skjermkort,, og hvor "Butthead Autopost" spammer "Kjøp 9800Pro.. ATI rulez ass".. eller no'sånt.

De behøver jo ikke nødvendigvis være "fanbois" for det..."or 0 = 1". :hmm:

Men sånn rent generelt er det jo ikke akkurat feil å anbefale 9800Pro.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...