Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkering av bil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt an på hva som skal gjøres. Skal du bare lakkere utvendig? Skal du pusse den ned selv? Hvor stor er bilen? Med hvilken kvalitet skal det gjøres? Skal det gjøres svart? osv...

 

Men for å ta et eksempel så har jeg lakkert en boble utvendig, pusset ned selv. Det kostet ca 3000 men det var ikke den beste lakkereren i verden heller....

 

Det enkleste er å se i gule sider etter lakkverksteder og ta en ringerunde...

Lenke til kommentar

Kommer ann på om det er rust fra før av. Har du f.eks. noen steinsprut her og der, må rusten fjernes, og uansett rust eller ikke, så må dem fylles igjen.

 

Pris på lakkering der lakkerer gjør hele jobben: 25.000

Pris når du gjør forarbeidet (matting/teiping): 15.000

 

Lakk er dyrt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kommer ann på om det er rust fra før av. Har du f.eks. noen steinsprut her og der, må rusten fjernes, og uansett rust eller ikke, så må dem fylles igjen.

 

Pris på lakkering der lakkerer gjør hele jobben: 25.000

Pris når du gjør forarbeidet (matting/teiping): 15.000

 

Lakk er dyrt.

Jeg fikk pris på metallic-lakkering av hele bilen, inkludert lakk og grunning, på 8000,- m/kvittering og mva, forutsatt at jeg tok pussing/sparkling selv... dette var på en Mercedes S-klasse w126.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Dra til Polen og hellakker bilen der. Det er fremdeles svææært billig der nede. Kan selvsagt være en fordel å kjenne noen slik at du kan få hjelp til å finne et bra sted. Hørte med en kamerat av meg som har masse venner der nede og noen av disse vennene jobber med lakkering. De skulle ha 3.000 for en vanlig jobb inkl. alt av arbeid. Kan sikkert komme opp i det dobbelte hvis du skal ha spesielle lakktyper el. Gutta har fremdeles timelønn på 8 kr timen, men dette kan selvsagt fort endre seg når de får Euro og blir fullverdige EU medlemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...