Gå til innhold

lovlig programvare?

Gjest Slettet-r6gABdmpo9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-r6gABdmpo9
Skrevet

Hei. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe Norton Antivirus av en privatperson, men hvordan vet jeg om den er lovlig, da det ikke følger med noen "registreringsnøkkel"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ein original cd med så er det ein større sjanse for at den er lovlig.

Er cd brent eller du får filene elektronisk snakker nok vi om ein piratversjon.

mvh

JanEirik

Gjest Slettet-r6gABdmpo9
Skrevet

Ok. Men hvis noen spør meg om det er en lovlig versjon av programmet, hvordan kan jeg bevise det?

Skrevet

NAV må du jo uansett abonnere på for å få oppdateringer, så jeg tror nok heller jeg ville ha lastet ned og kjøpt programmet nytt.

Ellers tilbyr E-Trust og MS fremdeles gratis AV/FW i ett år ved nedlasting herfra. Jeg har selv installert dette på flere maskiner jeg har satt opp for venner og bekjente, og det funker helt greit.

Skrevet

Når det gjelder Norton AntiVirus er det ekstremt viktig at du passer på å ikke kjøpe katta i sekken, hvis du skal kjøpe "brukt"

2004-versjonen er jo utstyrt med en aktiveringsordning, ala den i Windows XP og Ms Office XP/2003, som binder en spesiell utgave av programmet til en bestemt maskin. Så hvis han du kjøper det tidligere har innstallert det på sin maskin - så vil ikke du kunne aktivere det hos Symantec etter du har innstallert det.

Nei - kjøp heller nytt - da vet du med 100 % sikkerhet hva du får.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...