Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Temmelig forvirret angående ADSL valg


Anbefalte innlegg

De forskjellige scopene til BC har vel samme default TTL. Standard dhcp lease er jo 8 dager såvidt jeg vet. Hvordan BC og TN har gjort det aner jeg ikke.

Angående posten over så får jeg inntrykk over at du virker litt paranoid ovenfor TN. Jeg har mine tvil om at de gjenninfører nedlastingsbegrensning, men kanskje jeg bare er godtroende ;)

Tja, fullt scoop sammen med ustabilt linjekort i sentralen ville vel gitt slike symptomer.

Og ja jeg er svært misstroisk til TN, jeg har aldri hatt noen grunn til og tro at de kun vil gi sine kunder det beste, de har alltid ett eller annet rart i ermet som stort sett medfører at kundene må betale mer.

Nå ser det jo ut som de sliter seriøst med og skaffe og holde på sine ADSL-kunder så de begynner vel og bli desperate.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting til...

 

Så vidt jeg har forstått så følger det nå med modem med innebygget ruter til Telenor sine ADSL pakker.

Har nå en trådløs ruter, kan jeg da bare sette Telenor sin som bridge og så er alt i boks? Skal nemlig ha en stasjonær, en bærbar og en Xbox på nett.

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat gått over fra Bluecom til Telenor.Hovedsak at Bluecom skifter ip adresse HELE tiden.Det er rimelig irriterende med en ftp server stående...går ned hele tiden. Foreløpig fornøyd med Telenor(bare de får rota seg til å gi meg riktig hastighet)

hmm, det var rart...

Jeg har hatt samme ip i over et halvt år nå... Jeg fikk ny en gang etter at jeg hadde vært borte med PC`en en uka, men da bare satte jeg opp ip`en jeg hadde før statisk, så fikk jeg den tilbake :)

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat gått over fra Bluecom til Telenor.Hovedsak at Bluecom skifter ip adresse HELE tiden.Det er rimelig irriterende med en ftp server stående...går ned hele tiden. Foreløpig fornøyd med Telenor(bare de får rota seg til å gi meg riktig hastighet)

hmm, det var rart...

Jeg har hatt samme ip i over et halvt år nå... Jeg fikk ny en gang etter at jeg hadde vært borte med PC`en en uka, men da bare satte jeg opp ip`en jeg hadde før statisk, så fikk jeg den tilbake :)

 

 

Enig her, sitter med bluecom selv, maskina mi har ihvertfall ikke skiftet ip adresse de 2 siste månedene. De gangene jeg har fått ny ipadresse er når jeg har tatt strømmen til modemet. :D

 

--= Taped =--

Lenke til kommentar
En ting til...

 

Så vidt jeg har forstått så følger det nå med modem med innebygget ruter til Telenor sine ADSL pakker.

Har nå en trådløs ruter, kan jeg da bare sette Telenor sin som bridge og så er alt i boks? Skal nemlig ha en stasjonær, en bærbar og en Xbox på nett.

Jepp. Bare og sette ruteren i bridged mode, og den vil fungere som et helt ordinært ADSL modem. da er det bare og plugge inn WLAN rutern og tute og kjøre!

Lenke til kommentar

skal du ha noen ftp-servere elns ville jeg tatt den leverandøren som kunne finne på å gi deg noen fast ip'er sånn at du slipper dh-FUCKING-cp

 

vet ikke om du får det fra noen av de du har mulighet å få fra, men det hadde vært mitt valg (og seff pris :cool: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...