PolAriZ Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Hei! Eg har nettopp kjøpt meg nytt Hovedkort av typen msi... etter eg monterte dette hovedkortet fryser maskina er det noke gale med sjølve hovedkortett? kom med ider! Mvh Kjell Inge Rørvik
Krezzo Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 (endret) hvis du hadde et annet brikkesett på det gamle hovedkortet, så må du legge inn de nye driverne som passer til det nye hovedkortet. edit: håper du skjønte av jeg mente, forklarte kanskje litt dårlig Endret 5. mai 2004 av Krezzo
Magnusha Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 hvis du hadde et annet brikkesett på det gamle hovedkortet, så må du legge inn de nye driverne som passer til det nye hovedkortet. edit: håper du skjønte av jeg mente, forklarte kanskje litt dårlig eller han kan bare formatere.....
Krezzo Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 (endret) hvis du hadde et annet brikkesett på det gamle hovedkortet, så må du legge inn de nye driverne som passer til det nye hovedkortet. edit: håper du skjønte av jeg mente, forklarte kanskje litt dårlig eller han kan bare formatere..... ja, det er jo også en mulighet men kanskje han ikke har lyst til det? hvordan fjærner man gamle chipsett drivere for godt? uten å formatere? Endret 5. mai 2004 av Krezzo
Ongabonga Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg hadde det samme problemet, nytt msi hk...... Det som var feilen var at cpu blei for varm og at maskinen dermed slo seg av, da var det bare å klaske på vannkjølinga
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Jeg ville prøvd med en repair installasjon av xp først . Det går veldig ofte bra når man har skiftet hovedkort . ...
PolAriZ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 problemet er at det er ikkej bare i windows maskina låser seg/fryser... den låser seg og i bios å av og til får eg ikkje bilde i det heile... eg har ikkje klokket og cpu temp er på ca 40 grader... maskina fryser og under formatering/instalering av windows
Magnusha Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 hvordan ram har du har du 2 forskjellige brikker kan det være feilen... det var det hos meg...
PolAriZ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 (endret) jepp... har ein 512 twinmos 2100 og 2x256 twinmos 3200, men eg har prøvd å kjøre ein og ein brikke uten at det hjelper... burde eg kontakte komplett å få levert det in? Endret 5. mai 2004 av PolAriZ
Purify Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 jepp... har ein 512 twinmos 2100 og 2x256 twinmos 3200, men eg har prøvd å kjøre ein og ein brikke uten at det hjelper... burde eg kontakte komplett å få levert det in? Så du får hverken rapartisjonert, formatert eller reparert windows? Da burde du kanskje før du leverer inn hovedkortet sende en mail til de du kjøpte det fra å spørre om hva du eventuelt kan gjøre.
PolAriZ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 har snakka med komplett no... dei sa at eg bare skulle sende det inn så fekk eg nytt. Di sa at det hørtes ut som teknisk feil på HK'et reiser til syden på fredag så eg rekner med at det er komt til eg kommer til bake
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 (endret) Tror du skal "glemme" pc2100 rammen . Ikke sikkert hovedkortet "liker" slik blanding . Prøv med kun pc3200 ram . Hvordan CPU har du da... og hva slags msi kort er det .. Og: Alltid manuellt oppdater ESCD data ved innsetting av hardware og det er problemer. Endret 5. mai 2004 av syar2003
PolAriZ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 (endret) Link til hovedkortet MSI Så lenge det ikkje er Nforce chipsett så skal det gå fint med "blanding" har athlon XP 2400... Endret 5. mai 2004 av PolAriZ
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 Er mulig kortet blir forvirret og vil kjøre minnet med høyere hastighet async med cpu . Spesifiserer du minnet til synk med cpu-fsb på 133mhz .
PolAriZ Skrevet 5. mai 2004 Forfatter Skrevet 5. mai 2004 (endret) Har skrevet at eg har prøvd å kjøre ein og ein brikke... men den fryser fortsatt... skal på posten i mårra å sende det til bake til komplett Endret 5. mai 2004 av PolAriZ
Syar-2003 Skrevet 5. mai 2004 Skrevet 5. mai 2004 (endret) okay , send det tilbake . Men oftest når det ikke er helt dødt eller poster så er årsaken andre ting enn selve hovedkortet. Endret 5. mai 2004 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå