Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL, hvilken leverandør skal jeg skifte til?


Anbefalte innlegg

Vi (min familie) har tenkt å avslutte vårt online adsl abonemang pga.

dårlig service og allt for lite linje for pengen. Selv om vi vet at telenor

nå øker hastigheten og slutter med kvoten. Vi syntes det bare var på tide.

Men spørsmålet er, hva er bedre? Jeg er overbevist om at Nextgentel er

tingen, men de andre er ikke fullt så sikker. Hva mener dere?

 

Hadde tenkt meg Nextgentel Bravo med Trådløst router. Har to stasjonere og

en bærbar pc.

 

På forhånd takk

 

mvh A_O-MoP

Endret av A_O-MoP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler ikke Tele2. Har hatt så mye kluss med de. Dersom du ikke har tilgang til NGT, anbefaler jeg faktisk Telenor. Med de nye prisene/hastighetene, og uten download-limit osv. så er de faktisk ganske bra. 1024/256 (de kjører med 1248 i download for overhead kompensasjon dog) koster 449kr/mnd. samt at de har gratis etablering for tiden. Kjappe til og levere også (tok 1 uke her). Samt at linjene er stabile. Veldig god kundeservice, samt grei ekstrapakke (antivirus, icanal tilgang, firewall, etc).

Lenke til kommentar

LES: " online adsl ..problmer vil bytte"

 

Altså ikke anbefal Telenor!

 

Personlig ville jeg ha gått for Bluecom hvis service er viktig. Ikke noe router problemer. Rett på nett med mange maskiner. Bare koble en switch etter modemet.

 

Gode priser og fiiiin ping.

 

NGT gir mest linje for penga, men så var det dette med support da...

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler ikke Tele2. Har hatt så mye kluss med de. Dersom du ikke har tilgang til NGT, anbefaler jeg faktisk Telenor. Med de nye prisene/hastighetene, og uten download-limit osv. så er de faktisk ganske bra. 1024/256 (de kjører med 1248 i download for overhead kompensasjon dog) koster 449kr/mnd. samt at de har gratis etablering for tiden. Kjappe til og levere også (tok 1 uke her). Samt at linjene er stabile. Veldig god kundeservice, samt grei ekstrapakke (antivirus, icanal tilgang, firewall, etc).

Jeg har selv hatt en del problemer med Tele2 før, men valgte å gi de en ny sjangse. Jeg må si meg positivt overrasket hittil. Tele2 kjører forresten også 1248 / 256 - men detter er vel noe de fleste leverandører gjør.

Lenke til kommentar
Personlig ville jeg ha gått for Bluecom hvis service er viktig. Ikke noe router problemer. Rett på nett med mange maskiner. Bare koble en switch etter modemet.

 

Gode priser og fiiiin ping.

Jeg har i januar/februar/mars gått gjennom en -lengre- krangel med Bluecom angående oppsigelse her. Ringte inn i november og sa at siden jeg ikke fikk samme pris som nye kunder så ville jeg si opp mitt abonnement. Da de hadde to måneders oppsigelse, ville jeg i slutten av januar da være bluecom-fri, tenkte jeg. Men nei. I slutten av januar kom regning på 'sluttoppgave', der jeg måtte betale frem tilogmed 21. mars, noe som var -fire- måneder etter jeg ringte inn. Etter mye frem og tilbake endte det med at jeg måtte betale denne regningen, da jeg ikke ønsker å ha betalingsanmerkninger i mitt navn.. Siste mailen jeg fikk fra de var bare 'vi kommer ikke til å se bort fra dette kravet', og så case closed.

 

Etter at de har sagt det absolutt motsatte og ikke tør stå for det, gjør at jeg aldri i mitt liv vil anbefale Bluecom til noen.

 

- René

med lyse 10 Mbit, kun gode tider.

Lenke til kommentar
Men hva med nextgentel? Er ikke det noe å satse på?

eller er Tele2 og Bluecom best?

 

telenor er glemmesak, jeg har hatt så mye problemer med det.

NGT har ikke fungerende kundeservice, ellers er det bra.

Tullprat. Har bare gode erfaringer med NGT. Greit at de har fått en del kjeft, og at det er misfornøyde kunder, men jeg tror ikke ngt er noe værre en resten av bransjen.

 

Gå for NGT, mest linje for pengene. Og support er i de fleste tilfeller bra

Lenke til kommentar
Vi (min familie) har tenkt å avslutte vårt online adsl abonemang pga.

dårlig sørvis og ....

Du sier at du sier opp pga dårlig service.

Hvis du er anhengig av telefoniske henvendelser så vil jeg tro at NGT er en skuffelse. Har lest om mange som har dårlige erfaringer og noen som sier at de er bra.

Har ringt dem selv 3 ganger (på bestilling) og kom fort igjennom, men etter at jeg fikk 3 tilbud og de motsa hverandre hvergang de ringte, så dreit jeg langt i dem og gikk for BlueCom. De har også noen konkuransedyktige priser dersom du velger en av de høyere hastighetene. Kundeservicen der er også genial.

 

Ellers så kjenner jeg 2 folk som har NGT og de sier at linjene er ok men et helvete å få ringt dem, en måtte legge på etter 75 min i kø.

Lenke til kommentar
Nei. Det er mulig at NGT ikke har bra service. Men en ting er sikkert, jeg skal aldri mer ha noe mer med Telenor å gjøre.

Vi ringer og spør om tilbudene de har ellers (dette er mens vi har abonemanget hos dem)
Joda de hadde noe slik og sånn. Men så spør vi om det var noen andre som lverte ADSL også, bare for å spørre liksom.
Da svarer damen frekt i andre enden: "Neei!, det føler jeg meg ikke forpliktet til å fortelle dem"

Dessuten har Telenor vært nede hele 4 ganger i løpet av siste måneden hver gang på minst en time. Og de skal ha betaling for alle ekstra tjenestene sine.
Telenor Pluss betalte vi i hovedsak for fordi man ble prioritert først i telefonkøene. Men vi oppdaget at tiden hvor "klassisk" holdt deg med selskap tvert imot ble lengere. Spam filter skal de ha ekstrabetalt for.
Eneste + jeg kan gi er Online suporten. Den er enkel, kjapp og grei.

Dette var bare et lite utdrag av hva jeg ikke like ved Telenor. Endret av A_O-MoP
Lenke til kommentar
Dessuten har Telenor vært nede hele 4 ganger i løpet av siste måneden hver gang på minst en time..

wow... 99.5% oppetid altså - og du synes det er dårlig!

 

Tror kanskje heller du bør satse på SHDSL hvis du skal ha ennå høyere oppetid enn det!

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Men hva med nextgentel? Er ikke det noe å satse på?

eller er Tele2 og Bluecom best?

 

telenor er glemmesak, jeg har hatt så mye problemer med det.

NGT har ikke fungerende kundeservice, ellers er det bra.

Tullprat. Har bare gode erfaringer med NGT. Greit at de har fått en del kjeft, og at det er misfornøyde kunder, men jeg tror ikke ngt er noe værre en resten av bransjen.

 

Gå for NGT, mest linje for pengene. Og support er i de fleste tilfeller bra

Det er absolutt ikke bare tullprat. Mange har dårlige erfaringer med kundeservice og det er ett ubestridt faktum. Men å ut i fra det si at NGT er dårlige greier er jeg forsåvidt uenig i. Jeg har selv hatt meget dårlige erfaringer med dem men det betyr ikke at de ikke leverer en god tjeneste til svært mange. At min linje gikk opp og ned som en yoyo har vel kanskje med telefonlinjen min eller noe (selv om det gikk glatt som smør med TN) men når man ikke får hjelp eller respons er det jo lov å være litt misfornøyd ;)

 

Jeg tror nok at du vil bli fornøyd med NGT likevel. De har gode linjer til en helt grei pris.. Så får vi håpe at de skjerper kundeservicen til du eventuelt får problemer. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...