Gå til innhold

Klipsch ProMedia Ultra 5.1


Anbefalte innlegg

Som kjent har ikke 230v versjonen ProMedia Ultra 5.1 kommet, og det er meget usikkert når den vil komme. Jeg fikk min 120v versjon i dag.

Lyden er storfin, smiler fra øre til øre. Var litt bekymret for at høyttalerne ville skurre siden jeg må kjøre dem gjennom en adapter, men det er helt knyst når jeg ikke spiller =).

Adapteren jeg trengte bestillte jeg [url="http://www.voltageconverters.com/"]voltageconverters.com[/url]. Bestillte VC-750 og den kom på rett under 700 NOK med frakt hjem på døra. Tok 3 dager fra jeg bestillte til jeg hadde den på døra med UPS. Virker som jeg slapp moms på denne, har hvertfall ikke hørt noe.

ProMedia Ultra 5.1 bestillte jeg fra [url="http://www.getdigital.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=917"]getdigital.com[/url]. Der ligger ligger dem på 355 USD + frakt 196 USD. Da får du dem hjem på døra med fedex. Jeg var ikke hjemme når dem kom så pakken ble lagt inn på nærmeste postkontor. Tok 14 dager fra jeg bestillte til jeg hadde dem. Tok så lang tid pga. getdigital byttet speditør fra UPS til fedex. Gikk 4 dager fra pakken ble sendt til den var hos meg.

Totalt kom det på ca 5300 NOK med toll og frakt.

Deler denne erfaringen hvis det er noen som har tenkt å gjøre det samme. Ting en må ta i betraktning er at hvis du vil selge det så får du sikkert litt mindre enn om det hadde vært 230v versjonen. Skulle du trenge garantien så er du selv ansvarlig for å få produktet til Klipsch i USA, hvilket vil bli dyrt og helt sikkert ikke lønne seg. Men skulle du finne på å gjøre det så har du ultra versjonen billigere enn non-ultra selges her hjemme. Endret av Redlight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fortsatt strålende fornøyd med høyttalerne, adapteren er det ingen problemer med. Noe som gjør meg ekstra glad er at jeg slapp toll på begge pakkene . Har hvertall ikke fått noe regning på det enda, rart om det skulle dumpe noe i postkassen over en mnd etter pakkene er mottat. Kom på under 4000 totalt, kan ikke klage på det ;) .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fulgte dine råd helt ut Redlight, og adapter og høytalere kom på døren allerede tre dager etter bekreftet bestilling. Samme pris. Jeg hadde store forventninger til lyden, men jeg må si at Klipsch høytalerene overgikk disse. Sammen med mitt nyervervede M-Audio Revolution 7.1 er dette fantastisk lydkvalitet. :D ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Fortsatt strålende fornøyd med høyttalerne, adapteren er det ingen problemer med. Noe som gjør meg ekstra glad er at jeg slapp toll på begge pakkene . Har hvertall ikke fått noe regning på det enda, rart om det skulle dumpe noe i postkassen over en mnd etter pakkene er mottat. Kom på under 4000 totalt, kan ikke klage på det ;) .

Slapp av, mann! Du vil få en regning, du skal betale moms som alle andre. Jeg bestilte også megaworks 6.1 fra England, moms regningen kom ca etter 6 uker.

Lenke til kommentar

Godt å se du ble fornøyd HARI. Hadde vært kjipt om det ikke stilte opp til forventningene.

 

Med tanke på toll så stemmer det at jeg skal betale den som alle andre. Siden tollgrunnlaget var satt til 1500;- kom ikke dette på mer enn 430;- ink. adm. gebyr fra fedex.

Lenke til kommentar

Så akkurat på Klipsch forumet at det sannsynligvis ikke kom noen 230 V utgave av 5.1 ultra. Dette var vist ganske sikkert :realmad:

Og noen konverter har jeg heller ikke lyst på. Hvorvidt den foringer lyden skal jeg ikke si sikkert, men den er i allfall ikke en optimal løsning. Og jeg ønsker en optimal løsning når jeg legger ut 5000,- (pluss bedre kabler) for lyd til PC. Så da blir vel spørsmålet om man selv kan konvertere trafoen i ultraen? :hmm: I mange tilfeller er det ofte bare snakk om å bytte om på noen ledninger. I verste fall kan man bytte ut hele trafoen. Skal prøve å finne ut mer om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...