Gå til innhold

Ålreit "anlegg" til omkring 2000.


Anbefalte innlegg

Hei.

Har blitt utrolig lei av headsettet som hele tiden får dårlig kontakt (lyd bare på den ene sida) og er ordentlig klamt, så tenkte å "investere" litt i et par høyttalere.

Nå skal ikke jeg bruke all verdens penger på dette, men det er noe jeg vil kunne være fornøyd med.

Jeg skal høre på musikk i et rom som er på ca 13m². Ikke en hel sal.

Jeg er heller ikke interessert i å spille høyest mulig for å irritere naboene mest mulig. (men jeg liker å kunne kjenne at musikken røsker litt i ballene når jeg føler for det)

 

Noen som har noen forslag? :)

(Er helt grønn på detta, men denna så jo "ok" ut: Eltax Discovery Surround Bøk Front, Bak og Center-høyttalerer)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

anbefaler dag å stikke innom ei elektrosjappe å ta en titt på logitech z2200 betalte ca 13-14 hundre for settet levert på døra. rommet mitt er omtrent den størrelsen so du oppgjer og det funka fint. ellers so kan det være lurt å stikke innom anbefalings avdelinga på hw.no

 

 

 

http://hardware.no/art.php?artikkelid=4832

 

en review av settet.

 

Lykke til med kjøpet ditt

 

Mvh Edmund

 

ps. husk att du må ha forsterker attåt det eltax settet som du foreslo.

Lenke til kommentar
Mitt forslag er at du går for stereo, billigere og bedre. Surround og musikk er uansett ingen god kominasjon.

kan du begrunne svaret ditt litt mer? Jeg er ikke helt enig i dine besluttninger her. Vanlig cd´r ja, det låter best i Stereo og i normale prisklasser best på en Stereo forsterker. Men jeg har gått over til å anskaffe meg en del musikk på DVD plater som igjen leverer med 5.1 lyd. Etter min mening helt fantastisk kult å høre på......! Drar på litt med Up in Smoke Tour på surround så røsker det skikkelig i ballene!

 

 

Men til spørsmålet til topic eieren.....Eltax vil ikke røske i ballene etter min mening. Men ja du får mye lyd for pengene, men pen lyd det spiller dem heller ikke. Kommer ann på hvor kravstor du er. Hadde jeg ikke hatt mer penger å legge i det hadde jeg ventet til jeg fikk litt mer penger å heller invistere i noe du blir fornøyd med med en gang.

Lenke til kommentar

Hallois.. Jeg er veldig fornøyd med Logitech Z-560 4.1 THX. Det har en vanvittig trøkk i bassen og en fin diskant. Har også fått fine kritikker av andre brukere. Du kan enten kjøre i stero eller surround 4.1, som gjør seg bra til DVD. Det følger med en helt grei kontrollenhet. Kan selvfølgelig gå opp et par hakk i modellene, men det vil sansynligvis bli litt "overkill" . Disse høytalerene fungerer bra til normal bruk og gir godt trøkk når det trengs. For meg holder 4.1 i lange baner, dessuten har nye systemer med 7.1 og slikt ofte fått dårligere kritikk av lyd enn det de gode gammle 4.1 og 5.1 setta har fått

 

MVH the one and only burugle!

Lenke til kommentar

Samma hva du velger av høytalere, kan jeg uansett anbefale Logitech på det sterkeste. Var en liten feil på mitt anlegg med volumkontrollen, jeg ringte inn og fortalte dette til en hyggelig kunderådgiver som uten mer pes ba meg sende inn jackpluggene fra anlegget og jeg ville få et nytt anlegg i posten. Ikke no mer spørsmål enn det! Før jeg rakk å sende inn pluggene fikk jeg et nytt anlegg i posten! Det kaller jeg service. Anlegga kommer med 2 års garanti, som Logitech virkelig tar på alvor!

 

EDIT: Trykkleif - kommer når du minst venter det!

Endret av burugla
Lenke til kommentar
Mitt forslag er at du går for stereo, billigere og bedre. Surround og musikk er uansett ingen god kominasjon.

kan du begrunne svaret ditt litt mer?

Det er min subjektive mening at musikk låter best i stereo. Det kan kanskje være kult en liten stund at lyden kommer fra alle kanter, men jeg går lei av det like fort som fantastisk buldrebass.

 

Når budsjettet atpåtil er beskjedne 2000 kroner er jeg ikke i tvil om at stereo vil være det eneste anstendige valget.

Lenke til kommentar
Mitt forslag er at du går for stereo, billigere og bedre. Surround og musikk er uansett ingen god kominasjon.

kan du begrunne svaret ditt litt mer?

Det er min subjektive mening at musikk låter best i stereo. Det kan kanskje være kult en liten stund at lyden kommer fra alle kanter, men jeg går lei av det like fort som fantastisk buldrebass.

 

Når budsjettet atpåtil er beskjedne 2000 kroner er jeg ikke i tvil om at stereo vil være det eneste anstendige valget.

Du har min stemme for Stereo :-)

Og kutt ut det der subwoofer-tullet.

 

Og kanskje du bør vente til du har 3-4000? Se hva de har av monitorer (høyttalere med innebygd forsterker) på Procom.

 

Lykke til. Og se opp for balanserte innganger, det er ikke bare bare å koble fra minijack til 2x balansert XLR... (men det går an)

Lenke til kommentar

hvis du leser sånn rundt om kring så er logitech z-2200 er kjempe pc anlegg til den prisen (koster rundt 1300-1400) har det selv og er kjempe fornøyd, jeg er veldig fornøyd med lyden, bassen er ikke overdøvende, det kan spille høyt uten at det skurrer osv, spiller du høyt nokk så begynner faktisk ting og riste ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...