Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Finnes det en smerteterskel på tele2 adsl?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann !!!

Et par venner av meg har adsl fra Nextgentel. Siden jeg ikke kan få Nextgentel, har jeg en 1024/256 linje fra tele2. Så til sakens kjerne:

Kameratene mine har stillt inn med netlimiter slik at f.eks det skal/kan gå 40kb/s ut , uten at det påvirker nedlastingshastigheten overhodet. Har prøvd det samme med tele2 linja mi, men får det ikke til å fungere. Har hørt noe snakk om at grunnen til dette, er at nextgentel kjører med router mens tele2 har kun modem.

Det jeg da lurer på er: Kan jeg kjøpe meg f.eks en router å sette det opp slik at det fungerer på tele2 linja??? Eller er bare TN linjene HELT ræva ???

Håper på rask og positiv tilbakemelding

Mvh

-z00l-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som er problemet er at jeg mister all nedlastingshastighet når jeg uploader.

Det er skikkelig ille. av de 256 kb i uthastighet oppnår jeg maks 27 kb/s. Hvis jeg f.eks sender ut 10 kb/s faller nedlastingen fra 130 kb/s til ca 80 kb/s.

-z00l-

Skrevet
Det som er problemet er at jeg mister all nedlastingshastighet når jeg uploader.

Det er skikkelig ille. av de 256 kb i uthastighet oppnår jeg maks 27 kb/s. Hvis jeg f.eks sender ut 10 kb/s faller nedlastingen fra 130 kb/s til ca 80 kb/s.

-z00l-

Ser ut til at du har misforstått litt. Du har maks uploadhastighet på 256 kilobit per sekund. Det til svarer 32 kilobyte per sekund. Pga. TCP overhead som er ca. 15% av kapasiteten på DSL-linjer er maks effektiv uthastighet for deg 32*0,85 = 27,2 kB/s. Altså ikke noe feil der.

Sett NetLimiter til å begrense uploadgrensen til 20 kB/s eller lavere.

Skrevet

Jeg har 128 ut. Har begrenset uthastigheten på 10. Da merker jeg ikke så veldig fall i innhastighet. Prøv å begrens uthastigheten til 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...