Gå til innhold

Periodiske (skumle?) lyder fra seagate disk?


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

jeg har hatt en WD 80 gb (master) + 1 seagate 160 gb.

 

c: partisjonen har vært på WD og windows på seagaten.

 

etter en stund fant jeg ut at jeg gjerne ville bytte ut wd med en seagtae 200 mb.

både pga støy og fordi wd'en begynner å dra på årene.

 

Det jeg gjorde var å koble fra seagaten og sette i den nye, og la den nye seagaten være slave, så brukte jeg ghost for å kopiere disk til disk og resizet partisjonene litt - gjorde dem hovedsaklig større.

 

dette gikk overrraskende tregt, hadde rundt 600 mb i minuttet i overføring, uansett når dette var gjort var alt bra. Jeg satte den nye som master for å erstatte wd'en (merk den var slave ved ghostingen).

 

Og xp oppdaget disken og alt var fryd og gammern, men så begynte jeg å høre periodisk "jobbing" mot en av harddiskene, jeg tenkte det måtte være pga xp, så jeg prøvde med ide drivere, og ditten og datten partititon magic, seagate diagnostics, scandisk, men ingenting hjalp. alt tydet på at disken var i orden. En annen ting var at selv når jeg var i bios kom denne sporadiske lyden så det er trolig uavhengig av OS men muligens pga partisjonering?

 

Her finer dere lyden:

 

http://home.c2i.net/rsundli/seagate.ogg

 

den kan svakt høres i bakgrunnen og den dunkingen er jeg som kommer borti mikrofonen. Kan noen gi meg råd om dette er normalt eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...