Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har prøvd Auto-RX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøver noe lignende nå jeg. det jeg hørte var at du må justere tenninga for å få mest ut av det. i england testa de en focus. som hadde 157 hk på vanlig bensin. på optimax bensin fikk de 162 hk. og da vil du vel få enda mere hvis du bruker bensin booster som du prøver nå?

Lenke til kommentar

Jess, rensemiddel som haes i oljen og fjerner all dritten overalt oljen kommer til.

Ut fra det jeg ser så virker det langsomt, så ikke kanaler og filter går tett, og samtidig mykner opp pakninger. (Skal kjøre 350 mil med det i oljen)

Kjenner til det der med lekke pakninger når man bytter til synt-olje, forrige bilen min lakk som en sil fordi pakningene var stive og dritten bak dem løsna... Det skal man visst unngå med Auto-RX...

Fikk tak i 3 flasker i dag...ser ut som olje men lukter epler(?) :dribble:

Veldig mange positive tilbakemeldinger produsenten får på nettsida si også, skal bli interessant å se åssen det funker, har prøvd så mye anna som IKKE har virka en døyt...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
:w00t: Har kjørt litt over hundre mil med Auto-RX i olja og noe skjer her...motoren høres "sintere" og mer urolig ut enn før og tomgangen har gått opp litt. Virker ikke som det er noe gæli', men noe skjer ihvertfall :green: . Skal poste på ARX.co-forumet og høre hva fyren sier.
Lenke til kommentar

Ka Farsken! (Uttalt på nord-norsk) :wow:

 

Var en tur til Narvik med "gjengen" og har nå kjørt på 300 mil med Auto-RX og f*n tute meg: de greiene funker! :thumbup: Hadde en følelse av at det var bortkasta penger, men forstetter det sånn har jeg tjent inn alle 3 flaskene på no time.

 

Tidligere forbruk langkjøring: 0.9

Siste tur (kjørt 170 mil): 0.7 og det med full bil!

Og kjerra har slutta med "tøyset" sitt, den hakker ikke lengre, full respons ved pådrag og går jevnt som nylagt asfalt. Har ikke fylt etter en dråpe olje heller, ser bare såvidt at det har minka på stikka. :green: ...og den olja som er der, den er SVART. Tydelig at noe løses opp, ja! Skal klippe opp filteret når jeg bytter olje for skyllefasen og kikke inni.

(Broder'n ble helt vill og kjøpte av meg ei flaske for å teste på den gamle Manta'n sin.)

Konklusjon: Motoroverhaling UTSATT på ubestemt tid :D

 

Rånni

Lenke til kommentar

Hmmmmm...alle motoroljer inneholder litt rensemiddel for at maskina ikke skal bli HELT j... :devil:

En av kjemikerne hos Auto-RX skriver litt om det der i forumet deres, og sier at alle oljer har en viss mengde rensemiddel, men at det blir for lite og ikke klarer å renske ut skikkelig. Høres rimelig ut, er jo bare å kikke inni en motor med 200000 km på ryggen og se hvor rein den er... :hmm:

De små mengdene rensegreier i oljen kan gjør vondt verre i en møkkete motor, de renser LITT helt til middelet er brukt opp. Deretter kjører du rundt med en fremdeles møkkete motor, og møkkete olje med oppbrukt rensemiddel --ikke bra :no:

Står endel vettugt i forumene der, anbefalt lesing!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...