Dumbo Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Lurte litt på om man kunne ta en gammel PC, f. eks. 133 MHz instalere Linux og kjøre IRC-BOT'er på den? Er dette mulig? Hvilken Linux-"distro" (eller hva det heter) bør brukes? På forhånd takk.. Dumbo _________________ The -=DumBoJeT=- has entered the building. Har ingen god signatur :sad: [ Denne Melding var redigert av: Dumbo på 2002-04-06 16:03 ]
Tullingen Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 jeg bruker en p100 til å dele internett på nettverket mitt hjemme så å kjøre noen irc-boter burde fungere bra.. men jeg har ca 0.5% erfaring med linux så jeg aner ikke åssen man mekker til irc-boter.. men jeg tipper at Red Hat distroen er god nok
Tullingen Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 en gammel versjon av redhat =) gidder ikke å oppgradere noe på boxen siden jeg får adsl om ca 5 uker og da tar jeg frem slegga og "modder" boxen ;P
znapper Skrevet 7. april 2002 Skrevet 7. april 2002 Tror RedHat 6.2 skulle funke helt utmerket dersom du sløyfer X-window systemet, har du bra grafikk kort på den gamle maskinen kan du klare å kjøre det også rundt. (Kjører selv RH 6.2 på en P200mhz m. ~64 mb ram som firewall, router, ircbot, webserver, mailserver, x-win, sambaserver oa.) En god ircbot heter darkbot http://www.darkbot.net/, den er enkel å installere å konfigurere, og den er lett å strippe for all "drit" man ikke trenger. Du bør uansett se på linux.no etter how-to's på hvordan du setter den opp i nettverk! Lykke til! Linux Ruler, min linux har ikke krasja på 70-døgn! [ Denne Melding var redigert av: znapper på 2002-04-07 03:35 ]
Dumbo Skrevet 7. april 2002 Forfatter Skrevet 7. april 2002 Har lastet ned siste versjon av SlackWare nå.. Kan denne brukes. Har fått anbefalinger fra andre plasser også om å fjerne X. Men takk for all hjelpen hittil.. Dumbo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå