Arctic Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Mener jeg hørte at temperatursensoren i P4 NW, var i CPU, og ikke i HK/socket. Stemmer dette? Hvor nøyaktig blir da temp-målingen på mitt Abit BD7, 1.6 NW, med Windbond 2.7/bios? For er følgene problemstilling relevant i det hele tatt?: Hvis jeg bruker en "gammel" P4 CPU, uten temp sensor(finnes de?) vil jeg sikkert også få opp en temperatur... Men da vil det vel være socket-temp? Og hvis ja, hvordan kan jeg vite, og være sikker på hvilken temp-sensor som er i bruk nå? Og titusenkroners spørsmålet... Er det i det hele tatt en sensor i socket på BD7? Spørsmålet dukket opp i forbindelse med vannkjøling, og en temperatur som jeg ikke var helt fornøyd med. Har hørt at vifter kan påvirke "temp" mye, hvis det er sensor i socket. Om vifter påvirker en eventuell sensor i selve CPU,(lite trolig) for noen andre svare på.
byggeren Skrevet 6. april 2002 Skrevet 6. april 2002 Quote: On 2002-04-06 03:19, Arctic skrev:Mener jeg hørte at temperatursensoren i P4 NW, var i CPU, og ikke i HK/socket. Stemmer dette? Ja det stemmer Quote: Hvor nøyaktig blir da temp-målingen på mitt Abit BD7, 1.6 NW, med Windbond 2.7/bios? Målingen er svært nøyaktig. Det er fordi Abit har fått til lesingen av denne brikken i motsetning til Asus. (Basert på egne erfaringer) Quote: For er følgene problemstilling relevant i det hele tatt?:Hvis jeg bruker en "gammel" P4 CPU, uten temp sensor(finnes de?) vil jeg sikkert også få opp en temperatur... Men da vil det vel være socket-temp? Spørsmålet er ikke relevant. Alle P4 prosessorer har innebygget sensor. Quote: Og hvis ja, hvordan kan jeg vite, og være sikker på hvilken temp-sensor som er i bruk nå?Og titusenkroners spørsmålet... Er det i det hele tatt en sensor i socket på BD7? Det er ingen sensor i socketen til BD7 kortet, se svar over Quote: Spørsmålet dukket opp i forbindelse med vannkjøling, og en temperatur som jeg ikke var helt fornøyd med.Har hørt at vifter kan påvirke "temp" mye, hvis det er sensor i socket. Om vifter påvirker en eventuell sensor i selve CPU,(lite trolig) for noen andre svare på. Tja, et interessant spørsmål. Er du sikker på at vannblokken har skikkelig kontakt med prosessor? Du burde finne en markant forkjell i temperatur(Som du helt sikkert vet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå