Gå til innhold

Skal pynte skjermen min litt...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du bruke fluoriserende lakk, så husk følgende:

1. Primer

2. Hvit grunnfarge. Fluorlakken trenger det..

3 Fluoriserende lakk..

4. Klarlakk for at fargen skal holde seg..

 

Da blir restultatet helt flott.

 

Lykke til.

 

Og ja, jeg har prøvd, både på denne måten, og andre måter.. (jukset med bare fluor.. blir ikke bra.)

Lenke til kommentar
Skal du bruke fluoriserende lakk, så husk følgende:

1. Primer

2. Hvit grunnfarge. Fluorlakken trenger det..

3 Fluoriserende lakk..

4. Klarlakk for at fargen skal holde seg..

 

Da blir restultatet helt flott.

 

Lykke til.

 

Og ja, jeg har prøvd, både på denne måten, og andre måter.. (jukset med bare fluor.. blir ikke bra.)

Med andre ord:?

 

Spraye skjermen hvit (knallhvit?) for den er litt grålig fra før...

 

Så spraye den med fluor lakken. (flere lag?)

 

Så klarlakk, (selger de det på biltema?, og fines det klarlakk på spray?)

Lenke til kommentar

Ja, fluor trenger knallhvit lakk under seg, men du bør prime først, gjerne med plastprimer. Biltema selger klarlakk på sprayboks, ja.

Du bør ha flere lag med alle typene, du ser når det det dekker skikkelig. Følg bruksanvisningen på boksen, og husk at det bør være minst 20 grader der du skal lakke.

Lenke til kommentar
På biltema sa de at jeg burde ha mørkt underlag for den grønne lakken :ermm: Kan de ta feil eller tar du feil? ;)

 

Har kjøpt primerlakk (grunning)

Klarlakk

Fluor lakk

 

Trenger jeg hvit da?

Vel, har ikke lakket med grønn fluoriserende, bare oransje og gul, og der skal det være hvit. Skal ikke nekte for at den grønne kan trenge noe annet, det har jeg ikke greie på. Hos meg sto det på boksen at det var viktig med hvit grunnfarge, har vært i hylla og sjekket. Sier de at det skal være mørk, så stemmer sikkert det.

 

Lakket en gang på mørk grunnfarge med den gule, og den ble ikke skikkelig "lysende" i det hele tatt, det er derfor jeg sa fra om dette.

Lenke til kommentar

Fra bruksanvisningen:

 

For best resultat benytt primær/grunning først!

 

Overflaten rengjøres godt, rist boksen godt, la boksen holde 20 grade +, spray avstand 30 cm, la hvert lag tørke i 5-10 min...

 

Det sier ingen ting om hvilken farge primærfargen skal ha :hmm:

Lenke til kommentar

Da hadde jeg tatt bryet med å lage en liten "prøvelapp", dvs spraye litt på et område der noe er mørkt og noe er lyst, og se hvilken effekt du liker best. Dette er ganske mye jobb, og det er dumt å sitte igjen med et resultat som ikke er helt topp, og med dårlig fluor-effekt.. Nå er de fleste primere hvite eller lys grå, da. Jeg har lakket en god del, og min erfaring generelt sett er at fargen kommer raskere med hvit grunning. Nå har mye av min lakking foregått med lakksprøyte og tokomponent- lakk, og den lakken inneholder mye mer fargestoffer, og dekker bedre. Tror at fluor- effekten vil bli litt mer "lysende" og framtredende hvis underlaget er hvitt, så da spørs det vel litt hvilken effekt du er ute etter.

Lenke til kommentar
må man ikke ha uv lys for at den fluoriserende efekten skal funke ??

det jeg har lakket med lakk må ihvertfall d..

 

hvis d stemmer: skal du ha katoder eller uv lys utenfor pcen?

Fluoriserende er slik som begynner og lyse når det får lys på seg, som regel hva som helst lys, og holder på lyset ei stund. UV lys lyser opp UV reaktiv maling.

 

-OxBoW-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...