Gå til innhold

Kopiere DVD med DVD-brenner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man kopiere hele ekte DVD filmer slik at de blir helt like(ikke dårligere kvalitet) som orginalen med en DVD brenner???

hei

 

dvd5 er single layer 4,7gig

dvd9 er dual layer 9,4

 

veldig ofte er filmen på dvd9 (dual) veldig dyre plater og få brennere som støtter dette ennu.

 

dette blei kort :) dårlig tid!

Lenke til kommentar

"Identisk" disk der hvor utganspunktet er mer enn 4,7Gb, vil du ikke få før dual layer brennere og plater kommer....men er redd det blir dyrt i førsten. Både med plater, software og brenner.

 

For å opprettholde full kvalitet uten noen komprimering, må du da brenne den orginale filmen over på 2 plater. Eller med dobbeltsidige plater, (så har du alt på ett sted). Ulempen er at du da må snu platene etter "halve" filmen, og siden det er skriveside på begge sider, så er de mere utsatt for riper m.m.. men er egentlig litt praktiske hvis du har de i Cover e.l. PS: De kan selvfølgelig brennes i vanlige DVD brennere. Ikke skriv på de med tusj da.... :roll:

 

Ellers må du komprimere de som nevnt ovenfor, og DVDshrink er faktiskt et genialt enkelt program, og GRATIS! Og ærlig talt, du skal ha gode øyne, og være ekstremt kresen for å se forskjell. Da får du alt på 1 vanlig plate!

 

PS: NEC'en kan ikke oppdateres til å ta Dual layer.....den siste BENQ brenneren er den eneste jeg vet om som er på markedet i dag, som kan oppdateres. http://nordic.benq-eu.com/Products/DVDRewr...=specifications

 

Men det er en + brenner, og brenner ikke - formatet iht spesifikasjonene... :(

Lenke til kommentar

Så jeg taper ingen kvalitet med DVDShrink??? :thumbs: Hvordan får jeg brent DVD filene(VOB etc.) inn på cd??? Går det ann og brennne med DVDShrink, ved at du legger "target" på DVD brennere og så kopiere/brenner den det til DVD platen etter/når filene er kopiert fra orginal DVD'en??? :dribble:

Lenke til kommentar
PS: NEC'en kan ikke oppdateres til å ta Dual layer.....den siste BENQ brenneren er den eneste jeg vet om som er på markedet i dag, som kan oppdateres. http://nordic.benq-eu.com/Products/DVDRewr...=specifications

 

Men det er en + brenner, og brenner ikke - formatet iht spesifikasjonene... :(

Dette er ikke siste versjonen. DW822A er siste og den kan brenne både + og -. Jeg tror ikke den du henviste til kan oppgraderes til dual layer, men DW822A kan det.

Lenke til kommentar
Så jeg taper ingen kvalitet med DVDShrink???  :thumbs: Hvordan får jeg brent DVD filene(VOB etc.) inn på cd??? Går det ann og brennne med DVDShrink, ved at du legger "target" på DVD brennere og så kopiere/brenner den det til DVD platen etter/når filene er kopiert  fra orginal DVD'en??? :dribble:

Som sagt, legg inn DVDShrink.. dette programmet legger alle de komprimerte filene på hdd din, og brenner de rett ut på dvd etterpå. (alt i ett, med andre ord).

 

Komprimerer selvfølgelig ikke hvis dvden er under 4.7 i utgangspunktet. :roll:

 

edit: og jo; du vil tape kvalitet.. Men da må du ha en go skjerm for å se slikt.

Jeg har brent en dvd, der jeg brente med 52% av informasjonen. Dvs et tap på 48%, og det var bare minimalt jeg så forskjell.

Endret av tgrude
Lenke til kommentar

Litt sent men ;)

 

Nei, de fleste eksisterende brennere kan ikke og kan ikke oppdateres til å brenne dual layer.

 

Den ENESTE brenneren i salg som kan oppdateres til å brenne dual layer er BenQ DW822A.

 

Disse kommer snart:

Lite-On SOHW-832S dual layer (Kommer i slutten av Mai)

Sony (glemt modellnummeret, men er samme som Lite-On SOHW-832S med modifisert firmware og front). (Kommer snart)

NEC ND-2510 (kommer i midten av Juni)

BenQ DW830A (Kommer i begynnelsen av Juni).

+ Philips et eller annet - som er samme som BenQ ;)

 

Nei Plextor og Pioneer kommer IKKE med dual layer brennere på en stund enda.

Lenke til kommentar

@Bamse2

 

Hei, jeg ser du nevnerat man kan brenne en vanlig DVD-9 til 2 stk. DVD-5 later. men hvordan i all verden gjør jeg det? Må jeg legge DVD-9 platen på harddisken først, for så deretter brenne den til 2 DVD-5 plater?

 

Eller går det an å brenne de direkte fra dvd-rom spiller til dvd brenner?

 

Hvilke programmer må jeg i så fall bruke for begge metodene?

Lenke til kommentar
Så jeg taper ingen kvalitet med DVDShrink???  :thumbs: Hvordan får jeg brent DVD filene(VOB etc.) inn på cd??? Går det ann og brennne med DVDShrink, ved at du legger "target" på DVD brennere og så kopiere/brenner den det til DVD platen etter/når filene er kopiert  fra orginal DVD'en??? :dribble:

bruksanvisning for dvdshrink ligger her download ligger her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...