Gå til innhold

Skal ha ny pda/telefon


kain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette Samsung er så vidt jeg vet den eneste alt i ett-løsningen. :thumbup:

Takker da er det i grunn bare å vente litt til samsung lager en europeisk versjon.

Da kan jeg bruke feriepengene til det.. passer greit i grunn

Den som venter på noe godt..........................

:cool:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er det en PDA ute med gsm, mp3, kamera, bluetooth og mmc kort gjerne også GPS :blush:

Kan jo bruke Qtek 2020. Er i hvertfall tilleggsprogrammer eller noe man kan kjøpe til for å gjøre den til en fullverdig GPS-dings. ;)

 

Hva med Sony Ericsson P900? Best there is. Men bruker ikke MMC-kort da.

Lenke til kommentar

Qtek-2020 er desverre noge dyr men vannvittig bra PDA/tlf.

Den har markedets kjappeste prosessor i øyenblinken sånn ca (ingen over, bare ved siden)

Vet at det er et firma som skal lansere et gratis GPS kartprogram til PDA. Dette vil være sponset i så måte at du på et kart vil foreks se alle statoilstasjonene som måtte befinne seg i kartbildet ditt.

windowsmobile

her kan du lese om Qtek-2020.

i tillegg trenger du da bare en Blåtann GPS mottaker i bilen foreks. så e det tut å kjør.

Må også få si at Qtek-2020 har markedets beste skjerm. Bedre enn IPAQ-5550. (har sammenlignet disse)

Batteritiden er realtivt kraftig bra på Qtek-2020

I benchmark mellom Qtek-2020 og Ipaq-5550 er disse gjevngode. Dem vant 50% hver og da med bare noen få poengs differanse.

 

Men må si samsung er genial som har inkludert GPS i PDAen. Litt dumt da med ynkelige 300 Mhz

 

Må få si at denne kommentaren er basert på erfaring fra min egen Qtek-2020 og kjerringas Ipaq-5550 :thumbs:

 

Edit: P900 er en helt annen og lavere klasse enn Qtek-2020 og Samsung

Endret av Kozesmurf
Lenke til kommentar
P900 er en helt annen og lavere klasse enn Qtek-2020 og Samsung

At SE P900 er en annen og lavere klasse enn Qtek 2020 er jo feil å si.

 

Om du mener pris har noe med klasse å gjøre, så er prisforskjellen bare noen få hundrelapper, og dette skyldes sikkert at Windows tar mer spenn for OS'et sitt enn Symbian.

 

Videre er telefonene så og si identiske. Si stort mer enn én ting Qtek 2020 har som ikke SE P900 har? Dessuten er det ingenting annet enn svært irriterende at Qtek 2020 ikke har et fysisk tastatur. Man tror kanskje at dette ikke er så viktig, men har man først prøvd å være uten oppdager man hvilket savn det er.

 

Qtek 2020 er dessuten rapportert å være mye dårligere når det gjelder Bluetooth, overføringsmuligheter etc. SE P900 tilbyr å sende alt fra bilder og tekst uansett hvor du "befinner deg" i mobilen, mens dette ikke engang skal være mulig Qtek 2020 (sier div. tester).

 

Synes dessuten Qtek 2020 blir for stor. Den faller ikke naturlig i lomma, blir rett og slett for stor.

 

Eneste fordelen jeg ser med Qtek 2020 er det faktum at Windows-miljøet tilbyr mange programmer og at man får med Office-pakken, og at den har SDIO-port, men hvem orker vel å ha en klump stikkende ut av telefonen sin for å få WiFi? :devil:

 

Så med mindre du primært skal ha en PDA ville jeg valgt P900 - som er en knallgod PDA, men like fullt en meget god telefon. Qtek 2020 er en flott PDA (et lite hakk bedre enn SE P900), men en heller kjip telefon.

 

Men dette er bare mine erfaringer da, hver sin smak. ;)

 

Edit: skrivefeil

Endret av voluz
Lenke til kommentar

Litt enig med voluz (i noen ting)

 

men legger til en ting:

Windows basserte telefoner (Qtek sine mobiler) er ofte veldig ustabile iforhold til symbian og har en del begrensinger. Dermed blir p900 klart å foretrekke.

 

9500 blir bedre opp imot office pakken enn både p900 og 2020 ;) (Den skal jeg ha ja! :p)

Lenke til kommentar

Må få si at min Qtek-2020 ikke har oppført seg ustabil den tiden eg har hatt den (6 mnd.)

Har sett på tester der den bla. har fått minus for stabiliteten og denne stiller eg stort spørsmål til.

 

At eg sier at P900 er en annen og lavere klasse enn Qtek-2020 og samsung er rett og slett fordi en P900 er en mobiltelefon med masse ekstrastæsj.

En Qtek-2020 er en PDA med Mobiltelefon som tilleggsutstyr.

At den er stor.. er fordi den selvfrølgelig er en PDA og ikke en mobiltelefon.

 

eksterne tastatur fås til PDAen i både brettut keyboard og i form av en slags holder med knapper på.

 

Faktisk bestilte eg ein P900

dagen etterpå kom eg tilfeldighvis over Qtek-2020.

Leste litt om denne... avbestilte P900 og bestilte Qtek-2020.

 

Har i ettertid fått knote litt på en P900 og må si at eg angre ikje på valget.

 

en ting Qtek har som ikke P900 har ?

sett vekk i fra et windowsbasert system så kan jo en bedre skjerm nevnes.

Ikke med tanke på størrelsen men kvaliteten ved forskjellige lysforhold.

Her er denne overlegen.

 

En P900 er en kjempebra duppeditt.

men valget står på forbrukeren om an skal velge mellom PDA eller Mobiltelefon

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Remerser Skrevet 16/05/2004 : 15:37

  Litt enig med voluz (i noen ting)

 

men legger til en ting:

Windows basserte telefoner (Qtek sine mobiler) er ofte veldig ustabile iforhold til symbian og har en del begrensinger. Dermed blir p900 klart å foretrekke

 

Grunnen til at 7070 og 1010 var så ustabile var en feil rom som fabrikken la inn.

7070 var også treg pga mangle på minne. Minner på at P800 ikke var guds gave til folket når den kom ut, samme med feks 9210i som kan sammenliknes med 1010.

 

Qtek 2020 er dessuten rapportert å være mye dårligere når det gjelder Bluetooth, overføringsmuligheter etc. SE P900 tilbyr å sende alt fra bilder og tekst uansett hvor du "befinner deg" i mobilen, mens dette ikke engang skal være mulig Qtek 2020 (sier div. tester).

 

Dette stemmer ikke.

Min gikk på reklamsjon fordi SEM har gjort en dårlig jobb med BT.

Det fikk jeg faktisk bekreftet fra Acer Norge osgå.

BT på Qtek greier riktignok ikke alle filer, men den fungerte vesentlig bedre i rekkevidde og kvalitet oppimot min 8003 og HBH35 hf.

 

 

 

 

Så med mindre du primært skal ha en PDA ville jeg valgt P900 - som er en knallgod PDA, men like fullt en meget god telefon. Qtek 2020 er en flott PDA (et lite hakk bedre enn SE P900), men en heller kjip telefon.

 

Men dette er bare mine erfaringer da, hver sin smak.

 

 

Jeg sitter faktisk her med P900 og Qtek 2020.

Kan på ingen måte si at det er en kjip telefon i Qteken.

Den har innbygget mms composer som jeg opplever som bedre enn P900 sin.

Tasturet er relativt lett å hanskes med (vant med virutelt tastatur)

 

Hvis jeg skulle si hvilken som er best som PDA så er det Qtek. Som telefon er det P900 (den er bare mindre)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Når det gjelder Qtek2020, er det bare meg eller er pennen for "hard" eller skjermen for "myk" eller noge ?

eg begynte å få riper i skjermen etter første uka.

plagsomt.

litt off topic men.. må bare spør.

se på det som en informasjon til førstegangskjøpere som leser dette om det er andre som opplever dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...