Gå til innhold

bluetooth vs. 6230


Anbefalte innlegg

jeg sliter med å bruke nokia pc suite over bluetooth.. jeg klarer det fint med IR, men når jeg får opp tlf i "my bluetooth neighbourhood" og prøver å koble til ved å dobbeltklikke på nokia pc suite ikonet så kommer det opp på tlf "koble til pc-navn?" og jeg godkjenner.. så står det sånn noen minutter før jeg får beskjeden på tlf om at "bluetoothtilkobling mislyktes".. men hele tiden virker det som om pcn tror at den er tilkoblet...

 

blir gaaal!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også problemer med bluetooth-tilkoblinga....!

 

Har ett 3Com PC-Card. Irriterende å bruke IR når man tross alt har ett bluetooth-kort i pc`en!

 

Brukte samme kortet på 6600`en min. Der fikk jeg til å bruke bluetooth i PC Suite, men det var litt ustabilt. Funket ikke hver gang...

Lenke til kommentar
er det noen som får bluetooth til å funke med nokia 6230 ?

 

fortell såvidt om deres utstyr da.. kanskje vi ser noen sammenheng.. ;)

Får det til å fungere i de fleste av forsøkene. Med det mener jeg at stort sett klarer jeg å etablere kontakt samt å holde på denne.

 

Jeg bruker PC-Suite 6.1 mot BCS Bluetooth USB Dongle, os er XP.

Er mulig det vil bli mer stabilt når BCS for oppdatert WIDCOMM driveren sin til versjon 1.4

Endret av jon_gunnar
Lenke til kommentar

Jeg opplevde stort sett bare problemer med Nokia 6230 og Bluetooth tilkobling, dette er jo helt typisk Nokia og ha sine egne spesial løsninger på alt mulig, det var en av grunne til at jeg solgte 6230 og gikk tilbake til SE.

Jeg tror det problemer i tlf. eller softwaren fra Nokia og ikke driverne til bluetooth kortet(dongle). En ting jeg la merke til var at det ble opprettet en egen Nokia PC Suite tilkobling når tlf og pc ble sammenkoblet.

Jeg har prøvd og brukt ganske mye forskjellig utstyr med bluetooth, og de eneste produktene jeg har hatt problemer med har vært Nokia.

Så moralen er, ikke kjøp Nokia.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

nja BCS sin BT-dongle fungerer utmerket , ikke alltid det går ved første forsøk MEN så er jo ikke windows og BT godvenner hele tiden heller da :=) SÅ beste alternativ med BT er jo EGENTLIG MAC ... dog da må man kaaanskje gå over til SE og dets treeeeeige menyrespondering... Synes da både 6820 og 6230 har mere for seg.. en SE da de er kjappere å jobbe med og MYE mere minne...

 

Den SE jeg synes er positive forsåvidt er Z600 god batteri og beste skjerm, da får man heller bare tåle den størrelsen..

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dere har svart det her tidligre, for jeg orket ikke å lese alt.

Nokia cd som følger med fungerer ikke med blåtann.

Du må laste v 6,1 fra nokia.no

Ikke for å kverulere, men den påstanden er vel litt kategorisk. Versjon 5.8, var det vel, som fulgte med fungerte omtrent like bra eller dårlig som siste versjon for meg.

Ikke så sikker på om feilen ligger hos Nokia heller. Bluetooth og XP er ikke alltid på bølgelenge.

Og under systemkrav for versjon 6.1 er det oppgitt 1.4 av WIDCOMM driveren som ønskelig.

Support hos BCS fortalte også at de ventet på en ny versjon av driveren.

Lenke til kommentar

Vi brukte et MSI Blåtann-adapter og medfølgende versjon av programvaren, regner med det var v5.8.

 

Dette fungerte stort sett greit, men av og til koblet telefonen fra uten forvarsel og ville ikke koble seg til igjen før vi hadde restartet både pc og mobil. Helt stabilt var det altså ikke...

Lenke til kommentar

kan virke som jeg burde ha en oppdatering av min bluetooth software.. widcomm-driveren altså.. jeg har bare 1.2.xxx driverene som fulgte med usb-dongelen.. men jeg aner ikke hvilket merke dongelen er.. fikk den av en kompis som fikk den på jobben... Den legger seg inn som CSR usb bluetooth-device... men jeg klarer ikke spore opp noen hjemmeside eller drivere på nettet..

 

spørs om jeg ikke må kjøpe en ny bluetooth av et kjent merke, for det funker overhodet ikke her.. med pc-suite altså.. for jeg får gått inn på mappene med bluetooth når jeg går inn på "my bluetooth neighbourhood".. men jeg får den ikke opp i "nokia connection manager".. selv om jeg dobbeltklikker på "pc suite" eller noe i my bluetooth neighbourhood og tlf spør om jeg vil koble til... da står den bare sånn lenge, før tilkoblingen blir brutt...

 

 

sukk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...