Gå til innhold

Feste koberbunn til plexi topp.


Kalle_^

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av flere work logger til å lage meg egen vannkjøling. Jeg har fått frest ut blokka, men hvordan skal jeg få festet den til plexi toppen? Kan den limes fast, eller må jeg skru den fast? hva er det beste å gjøre?

 

Jeg har 6x6 cm kobber blokk. Jeg skal ha plexi topp oppå den og ha skru hull gjennom plexien for å feste blokka fast i hovedkorte.

 

Her er bilder av blokka. (Skal selvfølgelig pusse den før jeg gjør noe med den.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsøk med to-komponent Araldit, eller noe sånn. Har ikke kommet så langt ennå, men jeg har lest i en worklog at det skal gå helt fint.

Ellers kan du jo skru den i tillegg... Det blir jo unektelig litt fett med skruer, også. Og så holder det bedre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Sjekk bl.a. denne. Her har han brukt noe annet enn Araldit. Men det er en kar som har limt dritten sammen med Araldit på forumet, også. Finner ikke hvem. Det har gått i surr for meg. :cry:

Post uansett resultatet, whatever du gjør. Jeg er snart der at jeg skal lime, jeg også.

Gudd løkk. :thumbup:

Lenke til kommentar
ulempen med gummilist og skruer er at plexien _kan_ sprekke pga skrue trykket.

Sånn sett, kan dette være en kjempeulempe. Dette kan medføre vann i maskinen, og det er jo ikke bra. :scared:

Jeg går for lim på NB- og GPU-kjølere. Disse lager jeg selv. Kjøper en CPU-kjøler.

Mulig det ikke er lurt eller at det er feigt, men sånn er nå jeg... :p

Lenke til kommentar

Hør her:

Med den blokka ville jeg absolutt brukt skruer, det er "kjøtt" nok i massevis til det!

 

Planslip toppen av blokka så godt du kan. Bruk et plexilokk på minst 8mm, bor 4 stk 3- eller 4mm i plexi og blokk, som deretter gjenges opp. Er du ikke erfaren med gjenging i kobber, bør du få noen til å hjelpe deg med det. Gjengebor for 3mm: 2,5mm. Gjengebor for 4mm: 3,2mm.

Har du planslipt blokka godt nok, så behøver du bare å smøre et tyynt lag med silikon mellom lokk og blokk, det holder i massevis. NB: Skruene må ikke trekkes for hardt til, da risikerer du at plexien sprekker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...