Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan beskytte seg?


Anbefalte innlegg

Et av de få programmene som kan sikre deg er faktisk Norman Antivirus med Sandboks. Da blir alle programmer kjørt i et virtuelt miljø og testet før du får kjøre dem. På denne måten er du beskyttet også mot helt nye virus, trojaner og ormer.

 

Men det koster penger eller?

Har du link til noen gratisprogrammer som kan gjøre susen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes masse OK antivirus som funker greit. Er vel desverre ikke alle som tar trojaner men. Kommer uansett ikke på noen for øyeblikket, men det er det sikkert folk her som har tips om! Ikke kom å si at du IKKE har antivirus?!?! Det må du ha på lan. SpyBot og AdAware er gratis.

:blush: Har SpyBot og AdAware men ikke noe antivirus :blush:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:blush:

Lenke til kommentar
Skumleste litt fort imellom, og jeg så ingen som hadde skrevet det jeg tenker på.

 

Han bruker nok et program som heter SMBdie. Da trenger han ingen passord eller ligndene.. bare skrive navnet på pc'en din og ip.

Burde gå greit å blokke det med zone alarm..

Snakka med en på MSN og ja, programmet heter SMBdie!!

Lenke til kommentar
Skumleste litt fort imellom, og jeg så ingen som hadde skrevet det jeg tenker på.

 

Han bruker nok et program som heter SMBdie. Da trenger han ingen passord eller ligndene.. bare skrive navnet på pc'en din og ip.

Burde gå greit å blokke det med zone alarm..

Har du oppdatert windows (windows update) sperrer det for SMBdie. M.a.o har vi glemt å nevne dette! for all del! Oppdater windows jevnlig! Det er minst like viktig som antivirus og brannmur!

Lenke til kommentar
Skumleste litt fort imellom,  og jeg så ingen som hadde skrevet det jeg tenker på.

 

Han bruker nok et program som heter SMBdie. Da trenger han ingen passord eller ligndene.. bare skrive navnet på pc'en din og ip.

Burde gå greit å blokke det med zone alarm..

Snakka med en på MSN og ja, programmet heter SMBdie!!

Ah.. da kan du patche maskinen mot denne exploiten:

 

Download locations for this patch:

 

Microsoft Windows NT 4.0:

http://www.microsoft.com/downloads/Release...ReleaseID=41493

 

Microsoft Windows NT 4.0 Terminal Server Edition:

http://www.microsoft.com/downloads/Release...ReleaseID=41519

 

Microsoft Windows 2000:

http://www.microsoft.com/downloads/Release...ReleaseID=41468

 

Microsoft Windows XP:

http://www.microsoft.com/downloads/Release...ReleaseID=41524

 

Microsoft Windows XP 64 bit Edition:

http://www.microsoft.com/downloads/Release...ReleaseID=41549

Lenke til kommentar
Skumleste litt fort imellom,  og jeg så ingen som hadde skrevet det jeg tenker på.

 

Han bruker nok et program som heter SMBdie. Da trenger han ingen passord eller ligndene.. bare skrive navnet på pc'en din og ip.

Burde gå greit å blokke det med zone alarm..

Har du oppdatert windows (windows update) sperrer det for SMBdie. M.a.o har vi glemt å nevne dette! for all del! Oppdater windows jevnlig! Det er minst like viktig som antivirus og brannmur!

Helt enig med denne her: Windows update er vår venn :)

Lenke til kommentar
Å et spm til:

 

Hvordan stopper jeg net send. Det er liksom folk som sender 1000 net send meldinger, noe som er -LITT- plagsomt.

 

Ok.. skal skrive inn litt mer detaljert :p

 

Disse meldingene kommer gjennom messenger servicen. Den kan du stoppe f.eks ved å:

 

START - RUN - Skriv inn CMD i RUN boksen og trykk OK

Når du får opp command vinduet kan du skrive følgende:

c: (Vet ikke om dette er nødvendig, men skriver du det og trykker enter vil du "stå" på c: disken)

Skriv deretter: Net STOP Messenger

 

P.S For å starte den igjen skriver du da Net START Messenger.

 

 

Men du kan vel like godt disable messenger servicen. Høyreklikk på My Computer/Min Datamaskin, velg manage, så får du opp computer management konsollet. Finn fram til services, dobbelklikk på messenger service og velg disable og stopp servicen.

 

Beklager hvis du har norsk XP men jeg husker ikke i farten hva de forskjellige heter der..

 

:Editerte svaret da jeg syns det kanskje virket litt rotete og uoversiktlig :p

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
:blush: Har SpyBot og AdAware men ikke noe antivirus  :blush:

Hmm, skaff deg antivirus om du ikke allerede har gjort det.

 

Og angående SMDdie tingen. Det burde ikke ha vært årsaken om du har Windows XP med SP1 eller har kjørt Windows Update det siden releasen av sp1. Grunnet at det er fikset med patcher ifra MS.

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar

Vi glemte nok Windows Update ja:)

 

OF: Satt på telefon support for et firma for et par år siden (skal ikke nevne hvilket).

Mannen som ringte for hjelp hadde fått låne kontoret til en kollega da kollegaen var på ferie. Problemet hans var at ikke fikk noe "bilde" på skjermen når han trykte på "skjermknappen"

 

Masse frem og tilbake, før jeg skjønte at på denne kontorplassen så var den en bærbar pc med dockingstasjon. Skjermen sto selvfølgelig oppå dockingstasjonen. Forsøkte ganske mye, før jeg ba han se etter om det var en "spak" eller lignende på siden av dockingstasjonen. Jo, det var en spak på høyre side.....som jeg ba ham trekke i for å "ejecte" pc'en, for så å sette pc'en inn i stasjonen igjen

 

PC?..nei det er ikke noen pc her!

 

Tror jeg brukte fire til fem minutter før det gikk opp for meg at det faktisk ikke var noen PC der. Kun dockingstasjon, og skjerm....

 

Da gjelder det å holde maska:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...