Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan beskytte seg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ï henhold til dette med restart og slikt;

 

1. Rename Administrator-kontoen på pc'en din. (Administrative Verktøy -> Lokale Sikkerhetsinstillinger -> Lokale Policyer -> Sikkerhetsalternativer -> Kontoer: Gi nytt navn til administratorkonto)

2. Sett et passord på administratorkontoen (et blankt passord vil gi ALLE FULL tilgang til datamaskinen din, og dermed også kunne slå den av/restarte). Dette passorder endrer du her; Min Datamaskin -> Høyreklikk -> Behandle -> Lokale Brukere og Grupper -> Brukere -> Administrator -> Høyreklikk -> Angi passord.

3. Installèr antivirus, og sett denne til å sjekke filer/mapper du åpner (er default på de fleste, men dette gjør at trojaner/etc stoppes før dem åpnes).

4. Installèr så softwall som et siste alternativ, da disse ofte har en tendens til å klusse til nettverk/spill/etc, noe som gjør at man får mer problemer enn glede av det.

Lenke til kommentar
Den bare restarter...

Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg.

Det er ikke et hardwareproblem, det er LAN n00bs som leker seg :p

Det er sånn at de finner ip'en eller noe, og så, med det som all info så restarter de pc'en... Er det ingen som har opplevd noe slikt på LAN? Ingen som skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Den bare restarter...

Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg.

Det er ikke et hardwareproblem, det er LAN n00bs som leker seg :p

Det er sånn at de finner ip'en eller noe, og så, med det som all info så restarter de pc'en... Er det ingen som har opplevd noe slikt på LAN? Ingen som skjønner hva jeg mener?

Jeg skjønner hva du sier, men det du sier er fysisk umulig så lenge du har forandret adminbruker, samt passord. Samt at du har disablet gjest-kontoen, og at dem som gjør det ikke kan noen user/pass på maskina di.

 

Det med at de klarer å reboote PC'en med *kun* en IP-adresse som info, er bullshit.

Lenke til kommentar
Den bare restarter...

Prøv alt det jeg nevnte i forrige post. Hvis det fremdeles skjer, er det nok et hardwareproblem - og ikke noen LAN-n00bs som leker seg.

Det er ikke et hardwareproblem, det er LAN n00bs som leker seg :p

Det er sånn at de finner ip'en eller noe, og så, med det som all info så restarter de pc'en... Er det ingen som har opplevd noe slikt på LAN? Ingen som skjønner hva jeg mener?

Jeg skjønner hva du sier, men det du sier er fysisk umulig så lenge du har forandret adminbruker, samt passord. Samt at du har disablet gjest-kontoen, og at dem som gjør det ikke kan noen user/pass på maskina di.

 

Det med at de klarer å reboote PC'en med *kun* en IP-adresse som info, er bullshit.

Jeg har disablet gjest kontoen og uansett om jeg skifter navnet på pc'en så er jo det lett å finne ut...

Det kan ikke være fysisk umulig! Det skjer jo!

 

EDIT: Å jeg har seff passord som ingen vet...

Endret av Same-
Lenke til kommentar

Om noen vet passordet på en av kontoene dine, kan dem bruke psexec å slå av PC'en din med.

 

Om PC'en din restarter av en melding som teller fra 60 sekunder og ned, er du infisert av en av de tusen RPC-ormene. Om ingen av disse delene stemmer, er du infisert av en eller annen type bakdør som mest sannsynlig kan finnes av en antivirus-programvare..

 

Sørg også for at PC'en din er up to date med Windows Update, og at du kjører en brannmur, omså standard-brannmuren til Windows XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...